حزب الله در نگاه مطبوعات افغانستان

 

آفرين حـزب الله!

 

 

نزديك به يكماه از حمله وحشيانه اسرائيل به خاك لبنان مي گذرد، رژيم صهيونيستي از زمين،‌ هوا و دريا مناطق مختلف لبنان را آماج حملات قرار داده و تا اكنون بيش از 4600 نفر بيگناه را شهيد،‌ هزاران مسلمان مظلوم را زخمي و بيش از يك مليون نفر را آواره نموده است.

 

 

هواپيماهای اسرائيلي روزانه با بيش از 200 مرتبه پرواز برسر مردمان بي گناه بمب و موشك مي­اندازند. فاجعه انساني در لبنان به دليل تخريب راه ها، پل ها و نرسيدن غذا و دوا از حد گذشته است. حكام عرب سكوتي شرم آور انتخاب كرده اند. اين درحالي است كه ايالات متحده امريكا،‌ انگلستان و غرب عملاً از اسرائيل حمايت مي كنند. اما اسرائيل به عنوان ششمين ارتش مجهز و بزرگ دنيا به مانعي سخت و محكم بنام حزب الله برخورده و زمينگير شده است.

 

 

اين روز ها حزب الله به عنوان نماد غيرت اسلامي آنچنان در برابر سربازان اسرائيلي مي رزمد كه اسرائيل و حاميانش هيچگاه تصور آن را نمي توانستند.

 

 

به گزارش خبرگزاري های خارجي، حزب الله طي 24 روز مبارزه بيش از 50 دستگاه تانك فوق مدرن مركاوا، 2 فروند هليكوپتر، 2 فروند ناوچه فوق پيشرفته ساعر، 12 دستگاه وسايط نظامي و زرهي و 3 فروند طياره و بالون جاسوسي اسرائيل را نابود ساخته است.

 

 

از لحاظ تلفات نظامي درحاليكه تا پايان روز 26 ، فقط 50 نفر رزمنده حزب الله به شهادت رسيده اند؛ تا به امروز 250 سرباز و افسر اسرائيلي به هلاكت رسيده و بيش از 500 نفر نظامي آنان مجروح شده اند. قهرمانان حزب الله تا كنون بيشتر از 3050 موشك به شمال، شرق و غرب اسرائيل شليك نموده اند. ميزان خسارات وارده به اقتصاد اسرائيل تا حال بيش از 20 مليارد دالر اعلام شده است. به نوشته روزنامه يديعوت آحارنوت چاپ اسرائيل؛ اسرائيل در جنگ های پيشين هرگز با اين ميزان خسارات وتلفات جاني در ميان نظاميانش روبرو نبوده است. اگر اين جنگ خونبار متوقف نشود ميزان خسارت ها و تلفات افزايش خواهد يافت.

 

 

برخي جنرالان اسرائيلي اعتراف نموده اند كه فير بيش از يكصد موشك در كمتر از يك ساعت به شهرك های شمالي اسرائيل نشان مي دهد كه سيستم موشكي حزب الله توانمندي زيادي دارد.

 

 

به نوشته روزنامه كريسشن ساينس مانيتور "نبرد حزب الله با اسرائيل هزينه های زيادي به تل ابيب وارد ساخته است. اسرائيل به گمان اينكه حـــزب الله را نابود خواهد ساخت وارد اين جنگ شد، اكنون به نظر مي رسد كه حزب الله برنـده اين جنگ است."  اكنون به نظر مي رسد كه حزب الله برنده اين جنگ است." روزنامه صهيونيستي معاريو، هم به صراحت مي نويسد: "اسرائيل يا بايد از جبهه های جنگ فرار كند و يا به تلفات اين جنگ تن دهد. جای ترديدي نيست كه انتخاب هر يك از اين گزينه ها، به نفع جنبش مقاومت لبنان و به زيان اسرائيل است." روز يكشنبه 15 اسد وزير خارجه امريكا نيز اعتراف نمود كه قدرت حزب الله غير قابل تصور بود.

 

 

برخي از منابع خبري به نقل از عناصر حزب الله مي گويند كه اين جنبش دارای سرويس اطلاعاتي يي است كه درون نهادهای حساس رژيم صهيونيستي مشغول فعاليت هستند.

 

 

حزب الله با استفاده از معلومات دقيق استخباراتي آنان، مواضع و شهرك های اسرائيلي را مورد هدف قرار مي دهند. به نقل از اين منبع همچنين آمده است كه حزب الله نيروهای يي در اختيار دارد كه در عمق رژيم اسرائيل، به ويژه در داخل نهادهای حساس آنان بطور كاملاً سري فعاليت مي نمايند. ايمان و شهادت طلبي به شمول آگاهي حزب الله به علوم روز نظامي و تجهيزات جنگي و همچنين پشتوانه قوي مردمي و رهبري قدرتمند سيدحسن نصرالله از دلايل موفقيت جنبش حزب الله لبنان برعليه متجاوزين اسرائيل است. به نوشته روزنامه نيويارك تايمز "برای اسرائيل درد آورتر از حملات موشكي حزب الله اين است كه سيدحسن نصرالله رهبر اين جنبش مظهر جهان عرب شده و اعراب او را نماد خود مي دانند. در دهه های گذشته افرادي چون جمال عبدالناصر و ياسرعرفات داعيه پيروزي بر اسرائيل را داشتند كه هيچ كدام تحقق نيافت اما اكنون يك روحاني 46 ساله به حرف ها خاتمه داده و وعده ها را عملي ساخته است."

 

 

به نوشته روزنامه كيهان چاپ ايران نيروهای حزب الله تنها منتظر دفع حملات اسرائيل نمانده اند، حزب الله به روز سه شنبه 13 رجب مصادف با ميلاد امام علي (ع) به پايگاه نظاميان اسرائيل در خاك اين كشور واقع در منطقه ناقوره حمله برده و با انهدام اين پايگاه، تعدادي را كشته و زخمي نموده اند.

 

 

به گفته ايهود اولمرت به علت حملات موشكي حزب الله ساكنين مناطق شمالي اسرائيل به جنوب اين كشور منتقل شده اند. نا گفته نماندكه تاكنون نزديك به يك ونيم مليون يهودي ناچار به فرار از مناطق زندگي خود شده اند.

 

 

حزب الله جنبشي است كه در جنوب لبنان با هدف مقاومت و جهاد برعليه رژيم صهيونيستي بوجود آمد. سالهاست كه اين جنبش از جانب امريكا و اسرائيل بحيث يك سازمان تروريستي معرفي شده و امريكا تلاش زيادي بر خلع سلاح اين گروه نموده است. در برابر جنايات اسرائيل اكنون حزب الله به حيث سپري آهنين ايستاده است، دنيای اسلام و برخي از رهبران مسلمان در برابر رادمردي و پايداري حزب الله عرق شرم برجبين دارند.

 

 

آنچه كه در فوق از پايمردي های اين جنبش به نقل از منابع مختلف ذكر گرديد درحالي به مطالعه مي رسد كه رژيم اسرائيل تلاش زيادي دارد تا اخبار وتصاوير مربوط به تلفات آنان از طريق رسانه ها منعكس نشود و ورود خبرنگاران به مناطق آسيب ديده ممنوع شده است. فرماندهان ارتش اسرائيل اين روزها به تواتر بركنار مي شوند كه اين خود باعث بحران در ميان ارتش اين كشور شده است.