رهبران دينی افغانستان طی بيانيه ای بمب‌گذاری در عتبات عاليات رامحكوم كردند

شخصیت ها و رهبران دینی افغانستان  اعم از تشيع و تسنن با صدور بيانيه و مردم با تجمع در مساجد، بمب‌گذاری در عتبات عاليات عراق را بشدت محكوم و عاملان آن را دشمنان اسلام و مسلمانان معرفی كردند


به گزارش خبرنگار ايرنا در همين رابطه روز پنجشنبه هزاران نفر از مردم شهركابل، پايتخت افغانستان باتجمع در تكيه خانه اين شهر عاملان اين جنايت بزرگ در حرم حضرت امام هادی و حضرت امام حسن عسكری (ع) را محكوم كردند.

در اين اجتماع، مولوی "نورالله كوثر" از روحانيون اهل سنت و استاد دانشگاه شرعيات كابل طی سخنانی به نمايندگی از تمامی اهل سنت افغانستان ضمن محكوم كردن انفجاربمب در حرم ائمه اطهار(ع) را يك عمل غيراسلامی و غيرانسانی دانست و تصريح كرد: دشمنان اسلام درصدد ايجاد تفرقه ميان صفوف متحد و فشرده مسلمين هستند.

وی باتاكيد براينكه، اينگونه اماكن برای تمامی مسلمانان از حرمت خاصی برخورداراست خطاب به مسلمانان گفت: حال كه دشمنان دين و قرآن درصدد ايجاد تفرقه برآمده‌اند هوشيار باشيم و در جهت حفظ وحدت خود كوشش كنيم.

در اين اجتماع عظيم مردمی همچنين "محمدباقر شيخ زاده" يكی از علمای دينی و نماينده مجلس ملی افغانستان و "عبدالسلام عظيمي" مشاور حقوقی رييس جمهوری افغانستان، طی سخنانی با محكوم كردن انفجار بمب در حرم ائمه اطهار (ع) آن را كار دشمنان اسلام و مسلمانان خواندند و بر حفظ وحدت و هوشياری مسلمانان تاكيد كردند.

حزب وحدت اسلامی افغانستان نيز با صدور اطلاعيه‌ای حمله به حرم مقدس امامان معصوم (ع) در شهر سامرای عراق را به شدت محكوم كرده و از مردم خواسته است تا روز جمعه در مراسمی كه به همين مناسبت در شهر كابل ترتيب خواهد يافت شركت كنند.

"حامد كرزي" رييس جمهور افغانستان نيز روز پنجشنبه با صدور اطلاعيه‌ای انفجار بمب در اماكن مقدس امامان معصوم(ع) در عراق را بشدت محكوم و عاملان آن را دشمنان مسلمانان خوانده است.