نشست فکری «سید فضل الله (ره) و روش او در تفسیر من وحی القرآن» در دانشگاه بغداد

دانشکده علوم تربیتی دانشگاه بغداد، نشستی فکری را تحت عنوان «سید فضل الله (ره) و روش او در تفسیر من وحی القرآن» در سالن بخش زبان عربی این دانشکده برگزار نمود.

نشست فکری «سید فضل الله (ره) و روش او در تفسیر من وحی القرآن» در دانشگاه بغداد



دانشکده علوم تربیتی دانشگاه بغداد، نشستی فکری را تحت عنوان «سید فضل الله (ره) و روش او در تفسیر من وحی القرآن» در سالن بخش زبان عربی این دانشکده برگزار نمود. در این نشست دکتر عقیل الموسوی رئیس بخش علوم قرآن و دکتر سناء علیوی الزبیدی و جمعی دیگر از اساتید و دانشجویان عراقی حضور داشتند، روش تفسیری سید فضل الله (ره) مورد بازخوانی قرار گرفت.

نشست با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز گردید و در ابتدا به روح همه شهدا و شخصیت فقید امت اسلامی علامه مرجع سید محمد حسین فضل الله (ره) فاتحه‌ای قرائت شد. سپس دکتر سید کاظم الجابری پیام رئیس دانشکده علوم تربیتی دانشگاه بغداد را قرائت کرد. ایشان در پیام خود اندیشه خلاق، روشن و نوگرایانه آن فقید گران‌قدر را ستود و از مرکز فرهنگی اسلامی به خاطر تلاش پیگیر در جهت تثبیت فرهنگ اعتدال و اندیشه اسلام ناب محمدی که با زندگی هماهنگی دارد، تقدیر نمود.

در ادامه این نشست که دکتر علی حواس رئیس بخش زبان عربی و جمعی دیگر از اساتید محترم حضور داشتند، از تلاش‌های علمی خانم دکتر سناء علیوی تجلیل به عمل آمد. همچنین با تقدیم تقدیرنامه‌هایی از رئیس دانشکده، رئیس بخش علوم قرآنی و رئیس بخش زبان عربی نیز قدردانی گردید.

در ادامه این نشست، نمایشگاهی از آثار علامه مرجع سید محمد حسین فضل الله (ره) و سایر کتب چاپ شده توسط مرکز فرهنگی اسلامی بیروت برگزار گردید. قابل ذکر است که عنوان این نشست، رساله دکترای دکتر سناء علیوی بود که در سال 2012 م ارائه و دفاع گردید.

در این مراسم، مرکز فرهنگی اسلامی از حضار دعوت نمود که در مراسم افتتاح رسمی مرکز فرهنگی اسلامی در شهر نجف اشرف که با حضور علامه سید علی فضل الله برگزار می‌گردد، شرکت نمایند.

خاطر نشان می‌شود که ساختمان مرکز فرهنگی اسلامی در روز پنجشنبه 7 ربیع الاول 1437 هـ در نجف اشرف نزدیک مسجد حنانه رسماً افتتاح می‌شود.

مؤسسه علامه مرجع سید محمد حسین فضل الله

بیروت؛ 3 ربیع الاول 1437 هـ برابر با ١٤/١٢/٢٠١٥ م