دیدار جمعی از حجاج آمریکایی با علامه سید علی فضل الله

معظم له که در رأس بعثه مؤسسه علامه مرجع سید محمد حسین فضل الله برای ادای فریضه حج عازم عربستان سعودی گردیده بود، ابتدا جمعی از حجاج بیت الله الحرام را که از آمریکا آمده بودند، مورد استقبال قرار داد و سپس با جمعی از حجاج لبنانی که از استرالیا آمده بودند، دیدار و گفتگو کرد.

دیدار جمعی از حجاج آمریکا و استرالیا با علامه سید علی فضل الله


 


علامه سید علی فضل الله در جمع حجاج اظهار داشت: ما در دوره افروختن و مدیریت فتنه قرار داریم و نه در دوره توقف نزاع‌ها و جنگ‌ها. ایشان از اعراب و مسلمانان ساکن در کشورهای غربی خواستند که تصویری واقعی و روشن از اسلام و مسلمانان ارائه دهند.


معظم له که در رأس بعثه مؤسسه علامه مرجع سید محمد حسین فضل الله برای ادای فریضه حج عازم عربستان سعودی گردیده بود، دیدارهای خود را پی گرفت. ابتدا جمعی از حجاج بیت الله الحرام را که از آمریکا آمده بودند، مورد استقبال قرار داد و سپس با جمعی از حجاج لبنانی که از استرالیا آمده بودند، دیدار و گفتگو کرد.


ایشان در جمع حجاج از مفاهیم و معانی حج و رفتن به سوی خداوند سخن گفت. ایشان در سخنان خود تأکید داشت که موسم حج به خاطر مفاهیم بلندی که دارد تبلور روی آوردن به سوی خداوند است. چرا که در پایان موسم حج، قلب انسان لبریز از محبت به خداوند و مردم می‌شود و تصمیم می‌گیرد که زندگی خود را بر پایه‌های خیر و پرهیز از بدی بنا کند.


ایشان افزودند: باید از موسم حج چیزهایی را بگیریم که دل‌های ما را به یکدیگر می‌گشاید، برای حمایت از وحدت مسلمانان، جامعه‌ای کارآمد می‌سازد و برای تقویت و تثبیت آن می‌کوشد. به ویژه در این برهه که احساس می‌کنیم به خاطر فتنه‌هایی که در کشورهای اسلامی راه افتاده است و نزاع‌هایی که در جای جای منطقه اسلامی و عربی خصوصاً در سوریه، عراق و یمن جریان دارد، این وحدت در معرض تهدید قرار گرفته است.


ایشان اشاره داشتند: این برهه، برهه فتنه افروزی و تداوم جنگ است. چون برای توقف فتنه‌ها و جنگ‌ها، عزم بین المللی وجود ندارد، مگر این که دامنه این فتنه‌ها به کشورهای غربی برسد. کشورهای غربی این روزها فکرشان این است که چگونه این جنگ‌ها را مدیریت کنند نه این که به این جنگ‌ها پایان دهند. تلاش می‌کنند که نگذارند مسئله پناهجویان جوامع غربی را تحت تأثیر خود قرار دهند. از این رو می‌بینیم که با موضوع پناهجویان بسان یک فاجعه برخورد می‌کنند و ما در این رابطه فقط سخنان قشنگی را از دولت‌های غربی می‌شنویم.


ایشان تأکید کردند که مسلمانان و اعراب ساکن در کشورهای غربی باید میهمانان خوبی باشند. باید با همزیستی، مدارا و مشارکت انسانی و تمدنی خویش، به ملت‌های غربی مدرک ارائه دهند تا بر کسانی که می‌خواهند با نشان دادن تصاویر جنایات و کشتارها، سیمای اسلام را مخدوش کنند، راه را ببندند و ثابت کنند کسانی که به قتل و تکفیر مبادرت می‌ورزند، گروهی هستند که از اسلام جز نامی و از قرآن جز خطی نمی‌شناسند.


دفتر مؤسسه علامه مرجع سید محمد حسین فضل الله


بیروت؛ 4 ذی الحجَّة 1436 هـ برابر با ١٧/٩/٢٠١٥ م