دیدار با جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه مفید قم

علامه فضل الله ضمن خوشامدگویی به جمع حاضر، رشد و پیشرفت روش‌های آموزشی در حوزه علمیه قم را به جهت جمع میان روش‌های دانشگاهی و حوزوی ستود و تأکید داشت که این تجربه اسلامی حوزوی باید عمیق شود و از همه دانش‌ها در همه سطوح و عرصه‌ها استفاده لازم به عمل آید.

دیدار جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه مفید قم با علامه سید علی فضل الله



علامه سید علی فضل الله جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه مفید قم را به حضور پذیرفت. در این دیدار مهم‌ترین مسائل جهان اسلام مورد بحث و بررسی قرار گرفت. ایشان ضمن خوشامدگویی به جمع حاضر، رشد و پیشرفت روش‌های آموزشی در حوزه علمیه قم را به جهت جمع میان روش‌های دانشگاهی و حوزوی ستود و تأکید داشت که این تجربه اسلامی حوزوی باید عمیق شود و از همه دانش‌ها در همه سطوح و عرصه‌ها استفاده لازم به عمل آید.


ایشان در بخشی از سخنان خود اظهار داشت: باید اندیشه خود را با دیدگاه‌های جدید و روح زمانه ارائه کنیم تا بتوانیم با چالش‌هایی که فراروی اسلام و خط اهل بیت(ع) قرار دارند، هماوردی کنیم؛ چون در پیچیده‌ترین و خطرناک‌ترین دوره از نظر چالش‌های فکری، فرهنگی و سیاسی قرار داریم. اشکالات و سؤال‌هایی مطرح می‌شوند که توان دین در همراهی با تحولات علمی و تمدنی و موفقیت در ارائه راه‌حل برای مشکلات انسانی را می‌آزمایند. از این رو لازم است بسیاری از روش‌ها و ایده‌های قدیمی را که برای چالش‌های پیشین پاسخگو بودند، مورد تجدید نظر قرار دهیم.


ایشان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: همه این‌ها ایجاب می‌کند که بسیج علمی و فکری صورت بگیرد. به ویژه این که از درون و برون، تلاش‌های پیگیری برای از بین بردن سیما و ارزش‌های اسلامی در جریان است. برخی‌ها از پدیده‌های خشونت، تکفیر و اقدامات ناشایست برخی از گروه‌ها که به نام دین انجام می‌شوند، بهره‌برداری می‌کنند.


ایشان توافق هسته‌ای میان ایران و غرب را مهم دانست و اظهار داشت که این توافق توانایی، شجاعت و پایمردی ایران را در حفظ استقلال و دستاوردهای خود در برابر فشارهای خارجی به اثبات رساند. ایشان به این نکته اشاره کرد که همه طرف‌های امضا کننده به این توافق نیاز داشتند.


ایشان تأکید کردند: از این قضیه باید برای از سرگیری روابط مثبت میان ایران و دولت‌های عربی و اسلامی استفاده شود تا صفحه جدیدی از روابط گشوده شود و طرح‌هایی برای راه انداختن گفتگوهایی ارائه شود که برای مشکلات منطقه راه‌حل پیشنهاد کند، فتیله‌های فتنه(خصوصاً فتنه‌های مذهبی) را خاموش سازد، نگرانی‌هایی را که میان ایران و کشورهای پیرامونی ایجاد شده است، از بین ببرد و بار دیگر همه توجهات را به سوی دشمنی سوق دهد که کل منطقه را تهدید می‌کند و به ثروت‌ها و مقدسات آن دست اندازی می‌نماید.


ایشان هشدار که رژیم صهیونیستی با تمام توان تلاش خواهد کرد که توافق ایران و غرب را تحت تأثیر قرار دهد تا هم سیاست شهرک‌سازی خود را تثبیت نماید و هم بر توان تسلیحاتی خود بیفزاید. این رژیم از هیچ تلاشی برای تخریب این توافق و معرفی خود به عنوان مدافع دنیای عرب و جهان اسلام در برابر ایران فروگذار نخواهد کرد.


دفتر رسانه‌ای علامه سید علی فضل الله


بیروت؛ 5 شوال 1436 هـ برابر با ٢١/٧/٢٠١٥ م