معظم له سفیر ایران در لبنان را به حضور پذیرفت

علامه مرجع آیت الله العظمی سید محمد حسین فضل الله، محمد رضا شیبانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت را به حضور پذیرفت. در این دیدار اوضاع عمومی لبنان و منطقه و خصوصاً اوضاع عراق و تحولات سیاسی و امنیتی فلسطین و نیز درد و رنج فلسطینی‌ها به جهت محاصره تحمیلی از سوی اسرائیل بر نوار غزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. سفیر ایران علامه مرجع را در جریان آخرین تحولات پرونده هسته‌ای مسالمت آمیز ایران و بسته پیشنهادی ایران برای حل مشکلات منطقه و جهان قرار داد.

در این دیدار علامه مرجع تأکید کرد که حمایت از فلسطینی‌ها از سوی دولت‌های عربی و اسلامی از اهمیت بسیاری برخوردار است خصوصاً در این شرایط که فشار بر فلسطینی‌ها تشدید شده است تا آنان را تسلیم شرایط آمریکایی و اسرائیلی کنند و یکی از این شرایط تلاش برای به جریان انداختن پرونده اسکان فلسطینیان در خارج از سرزمینهای اشغالی است. چرا که هدف اصلی، بستن پرونده قضیه فلسطین در آستانه جشن‌های شصتمین سالگرد تأسیس رژیم صهیونیستی است.

ایشان دعوت کردند که جریانهای موجود در منطقه و لبنان باید از دریچه تحرکات آمریکایی و اسرائیلی در مسأله فلسطین دیده شود. ایشان اشاره کردند که دولت آمریکا همواره تلاش دارد که با فشار آوردن بر مسأله فلسطین و سایر مسائل اسلامی، خود را از تنگنای جاری در عراق خارج کند. آمریکا سعی دارد که بین دولت‌های عربی و اسلامی فاصله بیندازد و در کنار سیاست‌های تشویق و تهدید جاری، به مذهب گرایی نیز دامن بزند.

ایشان تأکید کردند که نقش جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت فلسطین و جنبش‌های مقاومت و بازدارنده مهم است و این بر مسؤولیت ایران می‌افزاید. خصوصاً در موضع گیریهای گوناگون خود باید بکوشد که در حمایت از قضایای امت اسلامی و نیروهای مقاومت در برابر اشغالگران بیگانه نقش اسلامی خود را بازیابد.

ایشان تأکید داشتند که در کنار مبارزه میدانی با اشغالگران، طرح اسلامی وحدت گرا نیز از اهمیت خاصی برخوردار است. ایشان اشاره داشتند که در این زمینه برداشته شدن گامهای اساسی از سوی ایران و سایر مراکز اسلامی – در چارچوب طرح وحدت اسلامی – ضرورت دارد.

نیز علامه مرجع آیت الله العظمی سید محمد حسین فضل الله، در دیدار جداگانه‌ای خانم سوفیا فرنجیة الراسی را به همراه فرزندانش کریم و سلیمی به حضور پذیرفت. در این دیدار اوضاع عمومی کشور به بحث و بررسی گذاشته شد.

دفتر علامه مرجع آیت الله العظمی سید محمد حسین فضل الله.

بیروت؛ 1 جمادی الاول 1429ه‍ برابر با 7/5/2008م.