بیانیه در محکومیت اقدام تروریستی دمّام

در پی اقدام تروریستی علیه نمازگزاران مسجد امام حسین(ع) در شهر دمام عربستان سعودی، علامه سید علی فضل الله بیانیه ای صادر کرد. در بیانیه ایشان آمده است:

هدف قرار گرفتن مسجد امام حسین(ع) دمّام، آن هم هنگامی که مردم مشغول خواندن نماز جمعه بودند، اثبات می کند که گروه های تروریستی برای تحقق اهداف فتنه گرایانه خود در از بین بردن وحدت ملی و اسلامی و تهدید ثبات داخلی که مردم منطقه شرقی عربستان به آن توجه دارند، می خواهند جنایات وحشیانه خود را حتی در خانه های خدا هم شده، ادامه دهند.

در برابر این اقدام جنایتکارانه، دستان مردم و علمای آگاه خود را در منطقه شرقی به گرمی می فشاریم. آنانی که همیشه نمونه آگاهی، حکمت، صبر و وحدت ملی بودند و هستند. از خداوند متعال می خواهیم که آنان را در کنف مراقبت خویش حفظ نماید و زیر نظر چشم های خود که هیچگاه خواب به آنها راه ندارد، نگه دارد، شهدا را مورد رحمت خویش قرار دهد و به مجروحان شفا عنایت فرماید.

در این راستا، معتقدیم که نیاز است دولت سعودی به سیاست تشدید اقدامات امنیتی و حمایت از شهروندان کشور، خصوصاً آنانی که در مساجد و مکان های عبادت حضور دارند، ادامه دهد. دولت عربستان باید تحریک کنندگان و آنهایی را که ریختن خون مردم را مباح می دانند و در میان اقشار گوناگون جامعه سعودی تفرقه اندازی می نمایند، تحت تعقیب قرار دهند تا ثبات، امنیت و وحدت این کشور حفظ شود.

همچنین علامه سید علی فضل الله طی تماس تلفنی با علامه سید علی ناصر، جان باختن شهدای این حادثه را تسلیت گفتند و نقش ارزشمند ایشان را در مقابله با فتنه و متحد کردن صفوف اسلامی و ملی در این برهه دشوار مورد ستایش قرار دادند.

دفتر رسانه ای علامه سید علی فضل الله

بیروت؛ 14 شعبان 1436هـ برابر با ١/٦/٢٠١٥ م