بیانیه در محکومیت انفجار جنایتکارانه قطیف

در پی وقوع انفجار جنایتکارانه انتحاری در میان نمازگزاران مسجد امام علی (ع) در قطیف عربستان سعودی، علامه سید علی فضل الله با صدور بیانیه‌ای این اقدام جنایتبار را محکوم کرد. در بیانیه ایشان چنین آمده است:

بسمه تعالی

ما جنایت سبعانه‌ای را که نمازگزاران مسجد امام علی(ع) در شهر قدیح منطقه قطیف عربستان سعودی هدف قرار داد و طی آن تعداد زیادی از نمازگزاران جان خود را از دست دادند، به شدت محکوم می‌نماییم.

این اقدام جنایتکارانه به دور از همه ارزش‌ها و آموزه‌های اسلامی و انسانی است و اوج خطری که جامعه اسلامی را هدف گرفته است، نشان می‌دهد. خطر به حدی رسیده است که ریختن خون نمازگزاران در مساجد را نیز مباح می‌دانند.

ما این جنایت را تلاشی برای برافروختن فتنه مذهبی و ایجاد شکاف در میان مسلمانان می‌دانیم. مسلمانانی که در همه ادوار گذشته همزیستی داشته‌اند و اکنون با این جنایت‌ها می‌خواهند در کشورهای مختلف آنان را وارد تنور فتنه نمایند.

ما به بصیرت و آگاهی مردم خود در قطیف اعتماد داریم. اطمینان داریم آنان اجازه نخواهند داد فرصت طلبان از آب گِل آلود ماهی بگیرند و نخواهند گذاشت اهداف حقیری که در ورای این انفجار قرار دارد، تحقق پیدا کند. از دستگاه حاکمه سعودی نیز می‌خواهیم که به سرعت مرتکبان، برنامه ریزان و تحریک کنندگان این جنایت را شناسایی کنند و به اشد مجازات برسانند.

به خانواده‌های شهدا از صمیم قلب تسلیت عرض می‌کنیم و از درگاه خداوند برای آنان صبر و سلامتی و برای مجروحان شفای عاجل مسئلت می‌نماییم.

دفتر رسانه‌ای علامه سید علی فضل الله

بیروت؛ ۴ شعبان ۱۴۳۶هـ برابر با ٢٢/۵/٢٠١۵ م