محکومیت انتشار دوباره کاریکاتور اهانت آمیز نسبت به پیامبر(ص)

ایشان این اقدام را تعدی تازه‌ای تلقی کرد که احساسات مسلمانانی را که حملات اخیر فرانسه را محکوم کردند، جریحه‌دار می‌نماید. در این بیانیه چنین آمده است:

علامه سید علی فضل الله

انتشار دوباره کاریکاتور اهانت آمیز نسبت به پیامبر(ص) را محکوم کرد



علامه سید علی فضل الله انتشار دوباره کاریکاتورهای اهانت آمیز نسبت به پیامبر(ص) در فرانسه و برخی دیگر از کشورهای اروپایی را محکوم کرد. ایشان این اقدام را تعدی تازه‌ای تلقی کرد که احساسات مسلمانانی را که حملات اخیر فرانسه را محکوم کردند، جریحه‌دار می‌نماید. در این بیانیه چنین آمده است:

اصرار مجله شارلی ابدو و سایر روزنامه‌ها و رسانه‌های فرانسه و غرب، بر نشر دوباره تصاویر اهانت آمیز نسبت به پیامبر خدا(ص) تکرار اشتباه قبلی است و باعث بحرانی شدن روابط مسلمانان و غرب می‌شود. آن هم در شرایطی که همگی سعی داریم با گفتگو و ارتباط‌گیری این رابطه را اصلاح نماییم.

همان‌طور که تأکید کردیم هدف قرار گرفتن فرانسوی‌ها، به هیچ وجه از قوانین اسلامی توجیه پذیر نیست، معتقدیم که اصرار رسانه‌های اروپایی بر بازنشر این تصاویر اهانت آمیز نیز خطای بزرگی است و در عرصه‌های سیاسی، رسانه‌ای و فرهنگی خطرناک است. این اقدام سبب تحریک طرفین شده و به بروز واکنش‌های ناخواسته‌ای می‌انجامد که ما به آن راضی نیستیم.

همین‌طور معتقدیم که اقدام تحریک دوباره احساسات مسلمانان و ناسپاسی نسبت به موضع‌گیری‌های اسلامی که حمله به مجله شارلی ابدو و سایر حملات صورت گرفته در فرانسه را محکوم کردند، است.

از این رو به همه کسانی که مرتکب این اقدام شده‌اند عرض می‌کنیم که این تصاویر اهانت آمیز به هیچ وجه در چارچوب آزادی بیان قرار نمی‌گیرد. این‌گونه اقدامات تحریک کننده باید به صورت ریشه‌ای درمان شود. از سوی دیگر از همه مراکز سیاسی و رسانه‌ای غربی و مردمی که از اسلام دفاع کردند و اهانت به اسلام و نمادهای اسلامی را محکوم نمودند، نیز تقدیر و تشکر می‌نماییم.

دفتر رسانه‌ای علامه سید علی فضل الله

بیروت؛ 23 ربيع الأوَّل 1436 هـ برابر با ١٤/١/٢٠١٥ م