بیانیه درباره بازداشت شیخ علی سلمان

در پی بازداشت دبیرکل جمعیت اسلامی وفاق ملی بحرین، علامه سید علی فضل الله با صدور بیانیه‌ای از این اقدام دولت بحرین اظهار شگفتی کرد.

بیانیه علامه سید علی فضل الله درباره بازداشت شیخ علی سلمان

دبیرکل جمعیت اسلامی وفاق ملی بحرین



در پی بازداشت شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت اسلامی وفاق ملی بحرین، علامه سید علی فضل الله با صدور بیانیه‌ای از این اقدام دولت بحرین اظهار شگفتی کرد. سید علی فضل الله خواستار آزادی شیخ علی سلمان و از سر گرفته شدن گفتگوها میان مردم و حاکمیت شد. در این بیانیه آمده است:

در شرایطی که انتظار داشتیم حاکمان بحرین به اقداماتی عملی در زمینه اصلاحات سیاسی دست بزند، امری که خواسته گروه‌های مختلف بحرین است، انتظار داشتیم طرح‌هایی واقعی روی دست گرفته شود و گفتگو را به جایگاه واقعی و مهم آن بازگرداند و کشور را از بحران چهار ساله نجات دهد، ناگهان با مسئله دستگیری جناب شیخ علی سلمان روبرو شدیم. شخصیت معتدلی که یک روز هم به خشونت فرانخواند و از هیچ تلاشی برای گفتگو و گذار از این بحران، فروگذار نکرد. او از هر فرصتی برای گفتگو با حاکمیت استفاده نمود و همواره از مردم خواست که دیدگاه‌های خود را به دور از هر گونه تحریک گری، گروه‌گرایی، فرقه‌گرایی و ... در چارچوب اصول دموکراسی بیان کنند.

ما از حاکمیت بحرین می‌خواهیم که در این اقدام خود تجدیدنظر کنند، وضعیت موجود را آرام کنند و به مردم اطمینان بدهند. همین طور از آن‌ها می‌خواهیم که اگر به منافع دولت و مردم علاقه‌مند هستند، تصمیم خود را برای به راه انداختن روند گفتگوی داخلی از سر بگیرند.

ما خواستار غلبه فضای حکیمانه و خردورزی در بحرین هستیم تا صلح و ثبات به این کشور برادر و مردم عزیز آن بازگردد و منافع میهن و همه مردم حفظ گردد.

دفتر رسانه‌ای علامه سید علی فضل الله

بیروت؛ 30/12/2014 م برابر با 8 ربیع الاول 1436 هـ