دیدار آقای فتحعلی سفیر جدید ایران با علامه سید علی فضل الله

علامه سید علی فضل الله، آقای محمد فتحعلی سفیر جمهوری اسلامی ایران را به حضور پذیرفت. در این دیدار یک ساعته، آخرین تحولات منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دیدار آقای فتحعلی سفیر جدید ایران با علامه سید علی فضل الله



علامه سید علی فضل الله، آقای محمد فتحعلی سفیر جمهوری اسلامی ایران را به حضور پذیرفت. در این دیدار یک ساعته، آخرین تحولات منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

آقای فتحعلی با ستودن دیدگاه و روش علامه مرجع سید محمد حسین فضل الله، اظهار داشت که برای درمان دردهایی که در میان امت اسلامی وجود دارد، به اندیشه‌ها و نظرات وحدت‌گرایانه ایشان نیازمندیم. ایشان همچنین موضع‌گیری‌ها و تحرکات وحدت‌گرایانه علامه سید علی فضل الله در لبنان و منطقه عربی را ستود.

از سوی دیگر علامه سید علی فضل الله نیز با خوشامدگویی به سفیر ایران، توجه ایشان به همه طرف‌های لبنانی را مورد ستایش قرار داد و اشاره داشت که جمهوری اسلامی ایران توجه خاصی به وحدت اسلامی و ملی در منطقه و حمایت از آرمان فلسطین دارد.

معظم له تأکید داشت که باید بر گفتمان عقلانی باز و آرام تکیه کرد. گفتمانی که اسباب آرامش دیگران را فراهم سازد و بکوشد که احساس ترس و زیان را که دشمنان برای عمق دادن به چنددستگی‌ها و اختلافاتی که سبب بروز ناامنی، فتنه‌ها، جنگ‌ها و درگیری‌ها می‌شود، سعی دارند در میان فرزندان امت اسلامی تثبیت کنند، از بین ببرد.

ایشان با هشدار نسبت به فراخوان‌های مشکوکی که می‌خواهند با هدف وارد کردن جامعه اسلامی و عربی به درگیری‌های خونین داخلی و مخدوش کردن سیمای نورانی اسلام با تهمت تروریسم، به درگیری‌های پیچیده منطقه عنوان مذهبی بدهند. هدفشان این است که کشورهای ما به هدف آسانی برای توطئه‌های استکباری تبدیل شود. ایشان اظهار نگرانی کردند که اقدامات ائتلاف بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم به بیشتر جاهای دیگر جامعه عربی و اسلامی نیز کشیده شود.

ایشان اظهار داشتند که امت اسلامی در مرحله خطرناک، دشوار و پیچیده‌ای قرار دارد. از این رو لازم است که همگان برای به شکست کشاندن این توطئه‌ها، تلاش‌های وحدت‌گرایانه خود را منسجم و یکپارچه کنند. باید کاری کنند که چنددستگی، تندروی و تروریسم اجازه بروز نیابد. از این رو لازم است که همه نیروهای اسلامی و ملی با هدف بیداری و پیشرفت کشورهایمان دور هم جمع شوند و در کنار آرمان فلسطین به عنوان قضیه اول اعراب و مسلمانان بایستند.

دفتر رسانه‌ای علامه سید علی فضل الله

بیروت؛ 19 ذی الحجة 1435 هـ برابر با 13/10/2014 م