تماس تلفنی علامه سید علی فضل الله با حیدر العبادی و نوری المالکی

در پی تحولات اخیر عراق، علامه سید علی فضل الله طی تماس تلفنی با آقای حیدر العبادی نخست‌وزیر جدید عراق، به عهده گرفتن ریاست دولت این کشور را به وی تبریک گفت و آخرین اوضاع عراق را با وی مورد بحث و بررسی قرار داد.

تماس تلفنی علامه سید علی فضل الله با حیدر العبادی و نوری المالکی



در پی تحولات اخیر عراق، علامه سید علی فضل الله طی تماس تلفنی با آقای حیدر العبادی نخست‌وزیر جدید عراق، به عهده گرفتن ریاست دولت این کشور را به وی تبریک گفت و آخرین اوضاع عراق را با وی مورد بحث و بررسی قرار داد.

در این تماس، علامه سید علی فضل الله با اشاره به دوران دشوار کنونی عراق، تأکید داشت که ضروری است برای گذار از این مرحله دشوار و مقابله با خطرات ناشی از آن، همه طیف‌ها و اقشار عراقی با یکدیگر همکاری داشته باشند؛ چون فقط وحدت عراق نیست که مورد تهدید قرار گرفته است بلکه کل منطقه عربی و اسلامی در معرض تهدید قرار دارد.

آقای حیدر العبادی نیز تأکید داشت که تلاش برای متحد کردن صفوف عراقی‌ها و مشارکت همگانی در دولت، جریان دارد. به رغم همه چند دستگی‌هایی که بر اثر عوامل داخلی و خارجی متعدد ایجاد شده است، تلاش می‌کنیم که وحدت و یکپارچگی به کشور باز گردد.

علامه سید علی فضل الله با آقای نوری المالکی نخست وزیر سابق عراق نیز تماس تلفنی گرفت. در این تماس تلفنی آقای مالکی تأکید داشت که برای گذار عراق از شرایط دشوار کنونی، همه باید همکاری کنند. خصوصاً بعد از رویدادهای ناگواری که در موصل، نینوا و سنجار روی داده و هدف از آن ویران کردن وحدت مردم عراق است.

از سوی دیگر، علامه سید علی فضل الله، هیئتی از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی شامل شیخ حسان عبدالله و شیخ ماهر مزهر را به حضور پذیرفت. در این دیدار، دعوت‌نامه برای شرکت در اجلاس «علمای مسلمان برای حمایت از مقاومت فلسطین» که قرار است در تهران برگزار شود و تعدادی از مسائل اسلامی در آن مورد بحث و بررسی قرار گیرد، تقدیم ایشان گردید.

در این دیدار، سید فضل الله تأکید داشت که هر تلاشی برای متحد کردن امت اسلامی و جلب توجه‌ها به سوی فلسطین مورد تأیید است. ایشان تأکید کردند که آرمان فلسطین نیازمند آن است که همه اعراب و مسلمانان، به ویژه مراجع اسلامی و علمای دینی یاریگر آن باشند. مراجع اسلامی و علمای دینی باید روی حمایت و مساعدت همه جانبه مردم فلسطین تأکید کنند. ایشان خاطر نشان کردند که بهترین حمایت از مردم فلسطین، وحدت مسلمانان و مقابله با انواع تعصب و تفرقه افکنی است.

بعد از این دیدار شیخ عبدالله اظهار داشت: به نمایندگی از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به دیدار علامه سید علی فضل الله مشرف شدیم تا از ایشان برای شرکت در اجلاس علمای مسلمان برای حمایت از مقاومت فلسطین دعوت کنیم. این اجلاس قرار است با مشارکت جمع کثیری از علمای امت اسلامی از مذاهب مختلف، به منظور حمایت از آرمان فلسطین و بررسی راه‌ها و ابزارهای حمایت از مقاومت، ماه آینده در تهران برگزار شود. در این اجلاس مقابله با پدیده تکفیر نیز مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت که تلاش دارد مردم را از قضیه اساسی امت اسلامی منحرف نماید. انتظار می‌رود که این اجلاس بتواند پایه‌گذار یک کار علمایی جهانی شود که وحدت عمل علمای مسلمین را تضمین نماید.

شیخ حسان عبدالله ادامه داد: ایشان نیز موافقت خود را برای مشارکت در این اجلاس و همه اجلاس‌هایی که برای وحدت کلمه مسلمانان در مقابله با طرح‌های تفرقه‌افکنانه تلاش می‌کنند، اعلام داشتند.

دفتر رسانه‌ای علامه سید علی فضل الله

بیروت؛ 22 شوال 1435 هـ برابر با 18/8/2014 م