دیدار رئیس سازمان اوقاف ایران با علامه سید علی فضل الله

در این دیدار که آقای غضنفر رکن آبادی سفیر ایران در لبنان نیز حضور داشت، اوضاع جهان اسلام، فتنه افروزی در میان مسلمانان و آخرین تحولات لبنان بعد از تشکیل دولت جدید مورد بحث و بررسی قرار گرفت

دیدار رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه ایران با علامه سید علی فضل الله


 


علامه سید علی فضل الله، حجة الاسلام والمسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه جمهوری اسلامی ایران را به حضور پذیرفت. در این دیدار که آقای غضنفر رکن آبادی سفیر ایران در لبنان نیز حضور داشت، اوضاع جهان اسلام، فتنه افروزی در میان مسلمانان و آخرین تحولات لبنان بعد از تشکیل دولت جدید مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


در این دیدار حجة الاسلام محمدی تأکید داشت: جمهوری اسلامی برای روش مرجع راحل سید محمد حسین فضل الله احترام قائل است و از خداوند متعال می‌خواهیم که دست فرزند ایشان سید علی فضل الله را بگیرد تا ایشان در خطی قدم بگذارد که به اسلام ناب محمدی خدمت می‌نماید.


ایشان نسبت به غفلت مسلمانان و اعراب از تؤطئه‌هایی که علیه آن‌ها جریان دارد و طرح‌های استکباری که آمریکا و رژیم صهیونیستی برایشان تهیه دیده است، هشدار دادند. ایشان اشاره داشتند: خطر اصلی ایجاد اختلاف میان مسلمانان شیعه و سنی در منطقه است. دشمنان ما می‌خواهند آتش تنش‌ها و حساسیت‌ها را میان دو طرف شعله ور نگاه دارند.


آقای محمدی بیان داشتند: فتوای رهبری جمهوری اسلامی، حرمت پیوستن به این فتنه‌ها و تؤطئه هاست. تأکید ایشان بر تبیین مشترکات سنی و شیعه است. نباید نقاط اختلاف برجسته شود. ایشان از علمای شیعه و سنی خواستند برای مقابله با تکفیری‌ها با همدیگر همکاری کنند. تکفیری‌ها همه کسانی را که نظر مخالف با آنان داشته باشند، هدف قرار می‌دهند و بین مذاهب و طوائف تفاوتی قائل نیستند.


از سوی دیگر علامه سید علی فضل الله تأکید داشت که در روابط میان مسلمانان باید بر اصل صراحت تأکید کرد. خطر بزرگی که متوجه ما می‌باشد، خطر فتنه در جامعه اسلامی است. ایشان خاطر نشان کردند که این مرحله بسیار حساس است. چرا که بسیاری تلاش دارند قضیه فلسطین را از میان ببرند تا در سایه فضای دودآلود منطقه، دشمن به دوست و دوست به دشمن تبدیل شود.


معظم له اظهار داشتند: ما تعامل ایران با موضوعات منطقه و رویکرد این کشور به جهان را مثبت ارزیابی می‌کنیم. امید ما این است که این مسأله روی لبنان، خصوصاً بعد از تشکیل دولت تأثیر بگذارد. تشکیل دولت جدید می‌تواند باعث آرام شدن فضای داخلی کشور شود و توازن سیاسی، امنیتی و اقتصادی را به لبنان بازگرداند.


دفتر رسانه‌ای علامه سید علی فضل الله


بیروت؛ ۱۷ ربیع الثانی ۱۴۳۵هـ برابر با ۱۷/۲/۲۰۱۴م