بیانیه در محکومیت انفجارهای بئر حسن

ایشان اشاره داشتند که همه لبنانی‌ها احساس کرده‌اند که آن‌ها هدف قرار گرفته‌اند و صلح و ثبات لبنان به صورت مشخص هدف قرار گرفته است.

بیانیه علامه سید علی فضل الله در محکومیت انفجارهای بئر حسن


 


علامه سید علی فضل الله از سیاسیون خواستند که فرا‌تر از محکومیت انفجارهای متوالی، عمل کنند. هر چند که این محکومیت‌ها نیز در جای خود اهمیت دارند. ایشان اشاره داشتند که همه لبنانی‌ها احساس کرده‌اند که آن‌ها هدف قرار گرفته‌اند و صلح و ثبات لبنان به صورت مشخص هدف قرار گرفته است. در پی انفجارهای دوگانه صورت گرفته در بئرحسن، علامه سید علی فضل الله بیانیه‌ای صادر نمود. در بیانیه ایشان آمده است:


جنایت تازه در قالب انفجارهای دوگانه در منطقه بئر حسن که شهروندان بیگناهی را که سر کار خود می‌رفتند و برای بدست آوردن لقمه نانی تلاش می‌کردند، آن هم در این شرایط اجتماعی و اقتصادی دشوار که کشور گرفتار آن می‌باشد، هدف قرار داد، ایجاب می‌کند که همه سیاسیون فرا‌تر از محکومیت‌های سیاسی که بعد از هر انفجار و بروز جنایتی صورت می‌گیرند، عمل کنند. البته این محکومیت‌های سیاسی به نوبه خود مهم هستند و نشان می‌دهند که موضع لبنانی‌ها در مقابله با تروریسمی که بیشتر مناطق را هدف قرار می‌دهد، یکپارچه می‌باشند.


ما در عین حال که با همه دردمندان، مجروحان و خانواده‌های شهدایی که در این جنایت تروریستی جان خود را از دست دادند، اعلام همدردی می‌کنیم، برای دولت جدید تأکید می‌کنیم که باید برای جلوگیری از تکرار این تجاوزگری‌ها، اقدامات عاجلی صورت دهد و تلاش کند که جبهه لبنانی گسترده‌ای تشکیل دهد و جریان‌های تجاوزگر را کنترل نماید و بکوشد که طرح‌های خونین اینان را خنثی نماید. برای همه روشن شده است که این طرح‌های جنایتکارانه، به آن اندازه که بیگناهان را هدف قرار داده‌اند، سعی دارند که صلح و ثبات داخلی لبنان را ویران کنند، فرصت تازه‌ای را که برای لبنانی‌ها به منظور بازسازی پیوند داخلی و تحکیم گفتگوهای داخلی و حمایت از آینده، امنیت و ثبات کشور پیش آمده است، از بین ببرند، گروه خاصی را هدف قرار نمی‌دهند.


دفتر رسانه‌ای علامه سید علی فضل الله


بیروت؛ ۱۹ ربیع الثا نی ۱۴۳۵هـ برابر با ۱۹/۲/۲۰۱۴م