بیانیه در محکومیت انفجار وحشیانه تازه در هرمل

در پی انفجار وحشیانه‌ای که پمپ بنزین مربوط به ایتام در هرمل هدف قرار گرفت، علامه سید علی فضل الله بیانیه‌ای صادر کرد و با محکوم کردن این اقدام، از همگان خواست که در صفی واحد، در برابر این گونه اقدامات جنایتکارانه بایستند.

بیانیه در محکومیت انفجار وحشیانه تازه در هرمل



در پی انفجار وحشیانه‌ای که پمپ بنزین مربوط به ایتام در هرمل هدف قرار گرفت، علامه سید علی فضل الله بیانیه‌ای صادر کرد و با محکوم کردن این اقدام، از همگان خواست که در صفی واحد، در برابر این گونه اقدامات جنایتکارانه بایستند. در بیانیه ایشان آمده است:

تعدی تازه به هرمل، یکی دیگر از مظاهر وحشی‌گری است که در انفجارهای سابق فرصت بروز یافت. این انفجار بار دیگر به اثبات رساند که نهادهای انسانی، آموزشی و اجتماعی و شهروندان بیگناه همچنان هدف مستقیم این گونه تجاوزگری هاست. تجاوزگری‌هایی که هیچ فرقی میان مؤسسات مربوط به امور انسان دوستانه و مؤسسات دیگر قائل نیست و کُشتن برای کُشتن اساس برنامه‌های اینان را تشکیل می‌دهد. تا حدی که مراکز مربوط به ایتام که به انسان‌های ناتوان، محروم، فقیر و یتیم خدمت می‌کنند، نیز به هدف تبدیل شده‌اند.

خطرناکی این اقدام که حلقه‌ای از زنجیره به هم پیوسته می‌باشد، در این است که نشان می‌دهد کشور در معرض ناامنی گروه‌هایی قرار گرفته است که می‌خواهند لبنان را در بحران‌های پیرامونی آن نابود کنند.

از همه اقشار جامعه لبنانی می‌خواهیم که برای مقابله با این خشونت‌های خونین، در صفی واحد قرار بگیرند. نگرانی ما این است که پیامدهای این خشونت‌ها، همه کشور را در بر بگیرد. تأکید ما این است که باید برای تثبیت وحدت اسلامی کوشش کنیم و فتنه را ریشه کن نماییم. فتنه‌ای که فقط دشمنان امت اسلامی و در رأس آن‌ها رژیم صهیونیستی از آن بهره برداری می‌کند.

شهادت کسانی را که در این انفجار جان باختند، تسلیت می‌گوییم و از خداوند می‌خواهیم که آن‌ها را با رحمت واسعه خود در بر بگیرد، به مجروحان لباس عافیت بپوشاند و لبنان و مردم آن را از همه شرارت‌ها حفظ کند.

دفتر رسانه‌ای علامه سید فضل الله

بیروت؛ ۳۰ ربیع الاول ۱۴۳۵هـ برابر با ۱/۲/۲۰۱۴م