بیانیه در باره انحلال شورای علمای بحرین توسط دولت

در پی تصمیم دولت بحرین مبنی بر انحلال شورای علمای این کشور، علامه سید علی فضل الله با صدور بیانیه‌ای از حاکمیت این کشور خواستند که در این رابطه تجدید نظر کند.

بیانیه در باره انحلال شورای علمای بحرین توسط دولت



در پی تصمیم دولت بحرین مبنی بر انحلال شورای علمای این کشور، علامه سید علی فضل الله با صدور بیانیه‌ای از حاکمیت این کشور خواستند که در این رابطه تجدید نظر کند. ایشان تأکید داشتند که بحران بحرین با اقدامات تشدید کننده حل نمی‌شود، بلکه دولت باید درواز گفتگو را به صورت کامل باز کند.

در بیانیه معظم له که به مناسبت تصمیم دولت بحرین مبنی بر اعلام انحلال شورای علمای این کشور صادر شده است، آمده است:

ما از دولت بحرین انتظار نداشتیم که به اقدامات تشدید تازه دست بزند. خصوصاً در شرایطی که همه امیدوار بودند از تحولات بین المللی و منطقه‌ای جاری در راستای حل پرونده‌های داخلی استفاده شود. از این رو اقدام اخیر دولت بحرین مبنی بر اعلام انحلال شورای علمای این کشور را اقدامی نادرست می‌دانیم و نگرانیم که این مسأله روی بحرین تأثیر منفی به جای بگذارد؛ زیرا این کار نوعی قفل زدن به روزنه‌های گفتگو می‌باشد. گفتگویی که باید دروازه آن به صورت کامل باز شود.

ما از دولت بحرین انتظار داشتیم که روند گفتگو‌ها را که مردم بحرین منتظر آن بودند فعال کند. مردم مسالمت جویی که برای همگان ثابت کرده‌اند از حرکت مسالمت آمیز خود دست برنمی دارند و از گفتگو و هر گام دیگری که باعث به هم آوردن شکاف موجود و تحقق خواسته‌های برحقشان شود، روی گردان نیستند.

به رغم همه اتفاقاتی که روی داده است، همچنان امیدواریم که دولت بحرین در تصمیم خود تجدید نظر کند، از این خطا باز گردد، چشم انداز گفتگو را در برابر مردم خود باز کند و بدون در نظر داشت پیچیدگی‌هایی که بحران‌های منطقه و انشعابات آن را فراگرفته است به پیش رو نگاه کند و وحدت مردم را اساس گام‌ها و تصمیم‌های قرار دهد.

دفتر رسانه‌ای علامه سید علی فضل الله

بیروت؛ ۲۹ ربیع الاول ۱۴۳۵هـ برابر با ۳۰/۱/۲۰۱۴م