محکومیت انفجار انتخاری در حومه جنوبی بیروت

. ایشان تأکید داشتند که این مسائل باید به روشی حکیمانه و برخوردار از توازن سیاسی و با مشارکت همه فعالان مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

محکومیت انفجار انتخاری در حومه جنوبی بیروت



علامه سید علی فضل الله تأکید داشت که باید برای رهایی کشور از تعدی‌هایی که سرنوشت و آینده آن را در معرض تهدید قرار داده است، راهبردی ملی ترسیم گردد. ایشان خواستار بررسی عوامل پشت پرده انفجارهایی شدند که ضاحیه و سایر مناطق کشور را هدف قرار داده‌اند. ایشان تأکید داشتند که این مسائل باید به روشی حکیمانه و برخوردار از توازن سیاسی و با مشارکت همه فعالان مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

بعد از وقوع انفجار انتحاری در منطقه حارة حریک حومه جنوبی بیروت، علامه سید علی فضل الله در این رابطه بیانیه‌ای صادر کرد. در بیانیه ایشان آمد است:

روش تکراری هدف قرار دادن بیگناهان در خیابان‌ها و مراکز کار و اشتغال، نمی‌تواند عملی قهرمانانه تلقی شود. این اقدام طبق همه معیارهای اسلامی، اخلاقی و انسانی محکوم است.

در قبال این تجاوزگری‌های گاه و بیگاه سؤال ما این است: چرا از این توانایی‌ها در راستای مقابله با دشمن صهیونیستی استفاده نمی‌شود؟ آیا دشمن صهیونیستی همچنان در چارچوب هدف قرار دارد یا اینکه از محاسبات بسیاری‌ها خارج شده است و این امت اسلامی است که باید تاوان اظهار نظرهای واکنشی را بدهد که عامل دامن زدن به حساسیت‌های مذهبی و پیچیدگی‌های سیاسی می‌باشد؟

ما در عین حال که خواستار آن هستیم که موضع گیری ملی فراگیر و شجاعانه، نه فقط در محکومیت این تجاوز، بلکه در ترسیم راهبردی ملی برای رهایی از این بحران و مصایبی که در زمینه‌های امنیتی، سیاسی و اجتماعی دامنگیر لبنانی‌ها می‌باشد، اتخاذ شود و تأکید می‌کنیم که علل پشت پرده این تجاوزات وحشیانه که صلح و ثبات امنیتی، ملی و عمومی کشور را هدف قرار داده است، نیز باید مورد بررسی قرار گیرد. باید کوشش شود که با حکمت سیاسی و توازن در حرکت و موضع گیری، به این علل پرداخته شود.

لازم است پیش از اینکه کشور وارد وادی نامعلومی شود که سرنوشت و آینده آن را در معرض تهدید قرار می‌دهد، همه جریان‌ها و فعالان به این روند بپیوندند.

دفتر رسانه‌ای علامه سید علی فضل الله

بیروت؛ ۲۰ ربیع الاول ۱۴۳۵هـ برابر با ۲۱/۱/۲۰۱۴م