محکومیت انفجار وحشیانه در هرمل

در پی بروز انفجار وحشیانه‌ای که در شهر هرمل روی داد، علامه سید علی فضل الله بیانیه‌ای صادر کرد. در بیانیه ایشان آمده است:

محکومیت انفجار وحشیانه در هرمل



در پی بروز انفجار وحشیانه‌ای که در شهر هرمل روی داد، علامه سید علی فضل الله بیانیه‌ای صادر کرد. در بیانیه ایشان آمده است:

بار دیگر دست‌های جنایتکار و وحشی برای از بین بردن ثبات و وحدت کشور و تعمیق اختلافات سیاسی و چند دستگی‌های موجود در آن، به یکی دیگر از مناطق امن لبنان، یعنی شهر هرمل، منطقه‌ای محروم، مستضعف و مجاهد دست تعدی دراز کرد.

ما ضمن محکوم کردن این عمل تجاوزگرانه که به شهید و مجروح شدن چند نفر انجامید، نگرانیم که این سریال جنایتکارانه ادامه یابد. به ویژه در شرایط که کشور از نظر سیاسی و امنیتی وضعیت از هم پاشیده‌ای دارد. شرایطی که به جنایتکاران آزادی عمل می‌دهد تا بدون در نظر داشت ارزش‌های انسانی و آسمانی، به اقدامات جنایتکارانه خود ادامه دهند. این امر ایجاب می‌کند که همه مسؤولان، اعم از قدرت‌های سیاسی رسمی و غیر رسمی، از اظهار نظرهای تنش زا و تشنج آفرین دست بردارند و از دامن زدن به حساسیت‌ها، تعصبات و کینه‌ها پرهیز کنند؛ زیرا همین حساسیت‌ها، تعصبات و کینه‌ها هستند که شرایط لازم را برای جنایتکاران فراهم می‌کنند و به این گونه اقدامات سرعت می‌بخشند.

تشکیل دولت جدید فراگیر می‌تواند در این شرایط دشوار که برای لبنان وجود دارد، چتر حمایتی برای لبنان و لبنانی‌ها فراهم آورد. در عین حال ما خواستار حمایت از ارتش لبنان برای کشف برنامه ریزان و مجریان همه انفجار‌ها و حمایت از صلح و ثبات داخلی لبنان هستیم. همین طور از همه شهروندان می‌خواهیم که در این مرحله دشوار، در مناطق خود عناصر اطلاعاتی کشور باشند. مرحله‌ای که در آن به دنبال پیشنهادهای مثبتی می‌گردیم. پیشنهادهایی که امیدواریم خیلی سریع، به نفع لبنانی‌ها کامل شود تا آن‌ها بتوانند با چالش‌هایی که به آن‌ها هجوم آورده است، مقابله کنند.

دفتر رسانه‌ای علامه سید علی فضل الله

بیروت؛ ۱۵ ربیع الأول ۱۴۳۵هـ برابر با 16/1/2014م