دیدار هیأتی از تجمع علمای مسلمین با علامه فضل الله

علامه سید علی فضل الله، هیأتی از تجمع علمای مسلمین به ریاست جناب شیخ احمد الزین را به حضور پذیرفت. در این دیدار اوضاع عمومی لبنان و منطقه و چالش ها و فتنه ها و بحران هایی که دامنگیر جامعه اسلامی می باشد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دیدار هیأتی از تجمع علمای مسلمین با علامه سید علی فضل الله


 


خطرناکی این مرحله تلاش هایی است که برای به هراس انداختن مسلمانان از یکدیگر جریان دارد. باید طرح های تازه ای برای حمایت از جامعه اسلامی و عربی به راه انداخت و جهت گیری ها را به سمت فلسطین اصلاح کرد.


علامه سید علی فضل الله، هیأتی از تجمع علمای مسلمین به ریاست جناب شیخ احمد الزین را به حضور پذیرفت. در این دیدار اوضاع عمومی لبنان و منطقه و چالش ها و فتنه ها و بحران هایی که دامنگیر جامعه اسلامی می باشد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همین طور اوضاع فلسطین و تؤطئه های دشمن صهیونیستی علیه فلسطینیان در مرحله کنونی بررسی گردید.


در این دیدار شیخ احمد الزین بیان داشت: "مرا برای این مؤسسه احترام قائل هستیم و به آن به دیده تقدیر نگاه می کنیم و تأثیر اسلامی و اجتماعی آن را در لبنان می بینیم. این مؤسسه رسالت مهمی را انجام می دهد که باعث افتخار ما می باشد." ایشان تأکید داشت که این دیدار، تأکیدی بر ارتباط با این مؤسسه و جناب سید علی فضل الله است. ما از هیچ کوششی برای حمایت از عمل اسلامی و انسانی ایشان، خصوصاً در این شرایط دشوار، کوتاهی نمی کنیم و از حرکت ایشان در مسیر سیاست وحدتگرا و حکیمانه پدر بزرگوارشان، خصوصاً وحدت میان مسلمانان شیعه و سنی، پشتیبانی می کنیم. زیرا مرحوم سید فضل الله مورد احترام همه مسلمانان بود و جایگاه اسلامی و علمی وحدتگرای ایشان مورد تقدیر همه قرار داشت. جناب سید علی فضل الله نیز همین راه را می رود. امروز همه شدیداً به این دعوت وحدتگرا نیاز دارند.


از سوی دیگر علامه سید فضل الله تأکید داشت که در میان مسلمانان و به ویژه علما، وحدت اسلامی از اولویت خاصی برخوردار است. به ویژه در این مرحله که تلاش برای فتنه افروزی مذهبی، در رأس اولویت های دشمنان امت اسلامی قرار دارد.


ایشان اظهار داشتند که تلاش همه جانبه ای در جریان است برای این که مسلمانان را از یکدیگر بترسانند. در بسیاری از کشورهای اسلامی می بینیم که هراس از این مذهب یا آن مذهب، دغدغه و عامل محرک بسیاری از سیاست ها شده است. دارند در عرصه های رسانه ای و سیاسی و حتی مردمی برای این مسأله زمینه سازی می کنند. این مسأله دارد به انگیزه بسیاری از احزاب و جریان ها تبدیل می گردد. از این رو لازم است که از یک طرف، فتیله این فتنه ها، قطع شود و از طرف دیگر به آرمان فلسطین اهمیتی دوباره داده شود. زیرا اگر در این مرحله، از طریق گفتمان آرام و عاقلانه و حکمیانه جهت گیری ها را اصلاح نکنیم، امت اسلامی ممکن است به وادی های خطرناکی وارد شود که پایانی برایشان متصور نیست.


ایشان تأکید داشت که تلاش برای وحدت اسلامی باید ادامه یابد و طرح های تازه ای برای حفاظت از جامعه اسلامی و عربی ارائه شود.


دفتر رسانه ای علامه سید علی فضل الله


بیروت؛ 6 رجب 1434هـ برابر با 16/5/2013م