در دیدار هیأت ملی حمایت از وحدت و مقاومت علیه اشغالگری مطرح شد:در دوران فتنه قرار داریم

علامه سید علی فضل الله، هیأت ملی حمایت از وحدت و مقاومت در برابر اشغالگری را به حضور پذیرفت. این هیأت شامل شیخ حسن المصری، احمد مرعی، فرج الله فوّاز، سمیر شرکس، محمد قلیلات، دیب دیاب و سمیه تکجی می شد

در دیدار هیأت ملی حمایت از وحدت و مقاومت علیه اشغالگری مطرح شد:

در دوران فتنه قرار داریم



"باید تدوین طرح وحدت را روی دست بگیریم. زیرا همه تلاش ها در عرصه بین المللی و صهیونیستی این است که آتش فتنه را در جهان اسلام و دنیای عرب شعله ور کنند. باید همه شکاف هایی را که دشمنان برای آسیب زدن به وحدت ایجاد کرده اند، مسدود کنیم. نیاز است که از همه تلاش ها برای ساختن و تحکیم وحدت استفاده کنیم."

علامه سید علی فضل الله، هیأت ملی حمایت از وحدت و مقاومت در برابر اشغالگری را به حضور پذیرفت. این هیأت که شامل شیخ حسن المصری، احمد مرعی، فرج الله فوّاز، سمیر شرکس، محمد قلیلات، دیب دیاب و سمیه تکجی می شد، در جریان سفر اخیر علامه سید علی فضل الله به مصر و دیدار با تعدادی از شخصیت های مصری و در رأس آنها شیخ الازهر و همین طور دیدار از عراق و دیدار با آقای نوری المالکی نخست وزیر عراق قرار داده شد و راه های وحدت و ریشه کنی فتنه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این دیدار استاد احمد مرعی به نمایندگی از هیأت به ایراد سخن پرداخت. وی در بخشی از سخنان خود اشاره داشت که دشمن سعی مداوم دارد که وحدت داخلی مردم ما را، از عراق گرفته تا سوریه و لبنان در هم بشکند. از این رو لازم است که صف های خود را متحد کنیم، وحدت داخلی را تثبیت نموده و اصول و مبانی مشترک را تحکیم ببخشیم و نسبت به کسانی که در آتش فتنه می دمند هوشیاری دائمی داشته باشیم. زیرا اینها به صورت مستقیم و غیر مستقیم در خدمت دشمن قرار دارند.

در این دیدار علامه سید علی فضل الله تأکید داشت که مهمترین اقدام در مرحله کنونی، تلاش برای وحدت در همه عرصه ها می باشد. زیرا همه تلاش ها در عرصه بین المللی و صهیونیستی این است که آتش فتنه را شعله ور کنند و آن به تمام جهان اسلام و دنیای عرب تسرّی دهند و از آنجا به جاهای دیگر گسترش دهند. از این رو لازم است که در جهان اسلام و دنیای عرب نقش آتش نشان را ایفا کنیم. زیرا اگر فتنه در کشوری به ثمر بنشیند، ممکن است که به جاهای دیگر نیز گسترش یابد. چون ما در زمانی فتنه قرار داریم که دارد به همه کشورها و مناطق سر می کشد.

ایشان تأکید داشتند که نیاز است از همه تلاش ها در فرایند ساختن و تحکیم وحدت استفاده کنیم. لذا لازم است که در باشگاه ها و اتحادیه ها و مجامع دانشگاهی و دانش آموزی و مردمی و نظایر آن، بر اساس یک طرح سیاسی وحدت آفرین حرکت کنیم. زیرا جایگزین آن، طرح های بغض و کینه و درگیری ساخته شده از سوی دشمنان است.

ایشان تأکید داشتند که اگر نمی توانیم مرهمی بر زخم ها و مشکلات خود بگذاریم، لااقل باید تلاش کنیم شکاف هایی را دشمن ایجاد کرده است مسدود نماییم. باید در قبال ریشه ها و علل فتنه ها، از قبیل اهانت به صحابه پیامبر و همسران رسول خدا(ص) مواضع صریح اتخاذ کنیم. اینها و همه آن چیزهایی که به وحدت اسلامی آسیب می زنند، باید به صورت قطعی تحریم شوند. همین طور باید برای تحکیم وحدت داخلی و گفتگوی اسلامی مسیحی و ریشه کنی مشکلات داخلی تلاش کنیم.

دفتر رسانه ای علامه سید علی فضل الله

بیروت؛ 27 جمادی الثانی 1434هـ برابر با 7/5/2013م