دیدار علامه سید علی فضل الله از مصر

در این دیدار علامه سید علی فضل الله با دکتر احمد الطیب شیخ الازهر و دکتر شوقی عبدالله علام مفتی مصر و محمد حسنین هیکل اندیشمند و نویسنده بزرگ مصری و نیز دکتر محد سلیم العوا دیدار نمود و از مراکز تحقیقاتی و پژوهشی مصر بازدید به عمل آورد

دیدار علامه سید علی فضل الله از مصر


 


علامه سیدعلی فضل الله و هیأت همراه بعد از یک دیدار سه روزه از مصر به بیروت بازگشت. در این دیدار علامه سید علی فضل الله با دکتر احمد الطیب شیخ الازهر و دکتر شوقی عبدالله علام مفتی مصر و محمد حسنین هیکل اندیشمند و نویسنده بزرگ مصری و نیز دکتر محد سلیم العوا دیدار نمود و از مراکز تحقیقاتی و پژوهشی مصر بازدید به عمل آورد و پای صحبت شخصیت‌های رسانه‌ای و فرهنگی و دیپلماسی نشست.


دکتر احمد الطیب ضمن استقبال از سید علی فضل الله، نقش مرجع راحل سید محمد حسین فضل الله(ره) در تحکیم وحدت اسلامی و ارائه گفتمان وحدتگرا و جدید را ستود و تأکید داشت که دنیای اسلام و جهان عرب، در این شرایط دشوار به این گفتمان نیاز مبرم دارد. دکتر الطیب از همکاری با مؤسسات علامه مرجع سید فضل الله در زمینه‌های گفتگو و برپایی فعالیت‌های فکری و فرهنگی استقبال کرد.


از سوی دیگر شیخ علام نیز ضمن استقبال از دیدار علامه سید علی فضل الله از مصر، نقش مؤثر ایشان را مورد تأکید قرار داد و بر اهمیت همکاری و هماهنگی در عرصه‌های مشترک تأکید کرد. در این دیدار روی همکاری در تعیین ابتدای ماه‌های قمری و اعلام آغاز ماه رمضان و بهره گیری از دستاوردهای علمی و فلکی در این زمینه تبادل نظر گردید.


در دیدار با محمد حسنین هیکل اندیشمند و نویسنده بزرگ مصری نیز اوضاع مصر و منطقه و چالش‌های فراروی آن‌ها و ضرورت تحکیم همکاری‌های عربی و اسلامی برای مقابله با این چالش‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این دیدار محمد حسنین هیکل شخصیت مرجع راحل سید محمد حسین فضل الله(ره) را ستود و از رابطه صمیمانه خود با معظم له سخن گفت.


در این دیدار‌ها، علامه سید علی فضل الله از نقش بایسته مصر در عرصه‌های عربی و اسلامی و راه‌های تحکیم وحدت اسلامی سخن گفت و خواستار زدودن همه آن چیزهایی که به وحدت اسلامی آسیب می‌زنند، گردید. ایشان غیر قابل قبول بودن هر عملی که به وحدت اسلامی آسیب می‌زند، خصوصاً اهانت به صحابه و همسران پیامبر(ص) را مورد تأکید قرار داد.


ایشان ضمن تشریح فعالیت‌های مؤسسات علامه مرجع سید فضل الله و جمعیت مبرات خیریه در عرصه‌های فرهنگی و رسانه‌ای و فکری، بر اهمیت همکاری میان مؤسسات علامه مرجع سید فضل الله و مؤسسات الازهر شریف و دارالافتاء تأکید کرد.


در این دیدار‌ها روی انجام فعالیت‌های مشترک در لبنان و مصر برای تحکیم وحدت اسلامی و معرفی دیدگاه‌های مرجع راحل سید محمد حسین فضل الله(ره) در زمینه‌های وحدت اسلامی و گفتگوی ادیان توافق صورت گرفت. در این سفر علامه سید علی فضل الله از شیخ الازهر دعوت کرد که در مراسم سومین سالگرد رحلت علامه مرجع آیت الله العظمی سید محمد حسین فضل الله(ره) که در چهارم جولای آتی برگزار می‌شود، شرکت نمایند.


دفتر رسانه‌ای علامه سید علی فضل الله


بیروت؛ ۷ جمادی الثانی ۱۴۳۴هـ برابر با ۱۷/۴/۲۰۱۳م