در دیدار نمایندگان جنبش حماس با علامه سید علی فضل الله مطرح شد:از تلاش برای وحدت اسلامی و ملی پشتیبانی می‌کنیم

علامه سید علی فضل الله هیأتی از جنبش حماس فلسطین را به ریاست علی برکة نماینده این جنبش در لبنان به حضور پذیرفت. در این دیدار اوضاع لبنان و منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دیدار نمایندگان جنبش حماس با علامه سید علی فضل الله

از تلاش برای وحدت اسلامی و ملی پشتیبانی می‌کنیم



علامه سید علی فضل الله در دیدار با هیأت نمایندگی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در لبنان اظهار داشت: از همه تلاش‌هایی که برای حمایت از صفوف اسلامی و جلوگیری از فتنه مذهبی صورت می‌گیرند، حمایت می‌کنیم. این تلاش‌ها، مبارک و میمون هستند و باید با استفاده از همه ابزارهای ممکن مورد حمایت و پشتیبانی قرار بگیرند. ایشان از تلاش‌های جنبش حماس در این زمینه تقدیر کرد و خواستار آن شد با تمام امکانات به کسانی که از سوریه گریخته‌اند، مساعدت شود.

علامه سید علی فضل الله هیأتی از جنبش حماس فلسطین را به ریاست علی برکة نماینده این جنبش در لبنان به حضور پذیرفت. در این دیدار اوضاع لبنان و منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. علی برکة در این دیدار آخرین تحولات فلسطین بعد از تجاوزات دشمن صهیونیستی به غزه و موضع حمایتگرانه مصر از غزه و مردم آن را تشریح کرد.

بعد از این دیدار علی برکة اظهار داشت که همه فلسطینان روی رد مسأله اسکان فلسطینیان در خارج از فلسطین توافق نظر دارند. همه گروه‌های فلسطینی اجماع دارند که در امور داخلی لبنان دخالتی نداشته باشند. اهتمام گروه‌های فلسطینی و لبنانی این است که از وحدت داخلی و نیز وحدت اسلامی حمایت کنند.

علی برکة از علامه سید علی فضل الله دعوت کرد که از غزه دیدار داشته باشند. ایشان نیز وعده دادند که در فرصت مناسب این دیدار را انجام خواهند داد.

در این دیدار علامه سید علی فضل الله روی دو اولویت تأکید داشت که لازم است همه نیروهای اسلامی و ملی در راستای آن تلاش کنند. یکی اینکه قضیه فلسطین را همچنان در رأس اولویت‌های خود قرار دهند و نوع تعامل خود با قضایای گوناگون را بر اساس قضیه فلسطین تنظیم کنند و دیگر اینکه ضرورت دارد بهترین فضا برای جلوگیری از بروز فتنه مذهبی در جامعه اسلامی ایجاد شود و سنی و شیعه در راستای مقابله با دشمن صهیونیستی حرکت کنند.

علامه سید علی فضل الله از تلاش‌های جنبش حماس در زمینه وحدت اسلامی تقدیر کردند و اشاره داشتند که این تلاش‌ها تضمینی اساسی از صف واحد اسلامی و ملی و حمایت از دستاوردهای مقاومت فلسطینی و لبنانی می‌باشد. ایشان اظهار آمادگی کردند که با تمام توان از این تلاش‌ها حمایت خواهند کرد.

ایشان تأکید داشت که باید به دور از حساب‌های سیاسی، بهترین راه‌هایی ممکن برای کمک رسانی به کسانی که از نبردهای سوریه گریخته‌اند، تدارک دیده شود و فرقی ندارد که آن‌ها فلسطینی باشند و یا سوری. ایشان خواستار آن شد که با این قضیه با روح عالی اسلامی و انسانی برخورد شود.

دفتر رسانه‌ای علامه سید علی فضل الله

بیروت؛ ۱۳ صفر ۱۴۳۴هـ برابر با ۲۶/۱۲/۲۰۱۲م