دیدار هیأت پارلمانی عراقی با علامه سید علی فضل الله

علامه سید علی فضل الله در دیدار با هیأت پارلمانی عراقی تأکید داشت که مرحله کنونی منطقه بسیار حساس است و این حساسیت ایجاب می‌نماید که حرکت اسلامی وسیعی برای از بین بردن صفت فرقه گرایی از پرونده‌های جاری در منطقه صورت بگیرد.

دیدار هیأت پارلمانی عراقی با علامه سید علی فضل الله



علامه سید علی فضل الله در دیدار با هیأت پارلمانی عراقی تأکید داشت که مرحله کنونی منطقه بسیار حساس است و این حساسیت ایجاب می‌نماید که حرکت اسلامی وسیعی برای از بین بردن صفت فرقه گرایی از پرونده‌های جاری در منطقه صورت بگیرد. ایشان خواستار حرکتی سریع برای مقابله با رسانه‌هایی شد که با اهانت به نمادهای اسلامی تاریخی سعی در فتنه افروزی دارند.

علامه سید علی فضل الله هیأتی پارلمانی عراق به ریاست خالد العطیة رئیس فراکسیون دولت قانون و نائب رئیس ائتلاف ملی عراق را به حضور پذیرفت. در این دیدار که سید علی العلاق، خالد الاسدی، دکتر امیر الکنانی، دکتر حبیب العرافی نمایندگان پارلمان و دکتر صلاح عبدالرزاق استاندار بغداد و استاد سالم طارش عضو شورای استانداری بغداد و عامر جواد فعال در بخش رسانه نیز حضور داشتند، آخرین تحولات لبنان و منطقه و همین طور اوضاع عراق، خصوصاً در این مرحله حساس که منطقه با آن روبرو می‌باشد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این دیدار هیأت برای معظم له تأکید داشت که بحران سیاسی کنونی عراق به سمت حل شدن پیش می‌رود و تلاش‌ها به سمتی است که عراق از این بحران بیرون شود. این بحران روی بعضی از موضوعاتی که با رویدادهای منطقه مرتبط هستند، بازتاب منفی دارد. در این دیدار هیأت اثرات منفی بحران سوریه روی عراق را نیز مورد بررسی قرار داد. هیأت خاطر نشان کرد دولت عراق تلاش دارد بدون دخالت در امور داخلی سوریه، استقلال خود را حفظ نماید و راه حل‌های ممکن را ارائه دهد.

از سوی دیگر علامه سید علی فضل الله در ای دیدار تأکید داشت تحرکاتی که در سطح منطقه صورت می‌گیرد، باید عنوان اسلامی فراگیر داشته باشد و از عناوین مذهبی که بعضی از جریان‌های خارجی و رسانه‌ای سعی در ترویج آن دارند، فاصله بگیرد. ایشان اشاره داشتند خطر مهم این است که با استفاده از عنوان مذهبی و فرقه‌ای، مسأله سوریه وارد عمق موضوعات کشورهای منطقه شود.

ایشان معتقدند که باید حرکت اسلامی وسیعی برای از بین بردن صفت فرقه گرایی از بحران‌های منطقه صورت بگیرد و تلاش وسیع صورت بگیرد که جلوی ایجاد شکاف در میان مسلمانان سنی و شیعه گرفته شود. ایشان اشاره داشتند که الازهر شریف نقش مهمی در این زمینه دارد و باید به دور از پیچیدگی‌های سیاسی ناشی از این پرونده و آن پرونده، روابط با الازهر حفظ شود.

ایشان تأکید داشتند که بعضی از رسانه‌ها نقش خطرناکی ایفا می‌کنند و دائماً می‌کوشند که به حساسیت‌های مذهبی دامن بزنند و به نمادهای تاریخی از جمله صحابه گرامی اهانت کنند. ایشان خواستار مقابله با این دسته از رسانه‌ها شد. رسانه‌هایی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم به طرح‌های دشمنان علیه امت اسلامی خدمت می‌کنند.

بعد از این دیدار هیأت عراقی بر سر مزار شریف مرجع راحل آیت الله العظمی سید محمد حسین فضل الله (ره) حضور یافت و با خواندن فاتحه‌ای به شخصیت بزرگ ایشان ادای احترام نمود.

دفتر رسانه‌ای علامه سید علی فضل الله

بیروت؛ ۲۶ محرم ۱۴۳۴هـ برابر با ۱۰/۱۲/۲۰۱۲م