دیدار دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) تهران با علامه سید علی فضل الله

در دیدار این جمع دانشجویی که دکتر صادق هاشمی سرپرستی آن‌ها را به عهده داشت، برخی از مسائل دانشگاهی و تحولات عربی و اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دیدار دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) تهران با علامه سید علی فضل الله


 


علامه سید علی فضل الله جمعی از دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) تهران را به حضور پذیرفت. در دیدار این جمع دانشجویی که دکتر صادق هاشمی سرپرستی آن‌ها را به عهده داشت، برخی از مسائل دانشگاهی و تحولات عربی و اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


در ابتدای این دیدار دکتر هاشمی به تشریح رشد و پیشرفت علمی دانشگاه امام صادق(ع) و نیز نقش مهم مؤسسات علامه راحل سید محمد حسین فضل الله(ره) در عرصه‌های دینی و آموزشی و اجتماعی پرداخت.


از سوی دیگر علامه سید علی فضل الله نیز بر ضرورت ارائه یگ گفتمان اسلامی انسانی باز اندیش تأکید کرد و اهمیت طرح وحدتگرایانه را در این برهه حساس که می‌خواهند منطقه را به تنور جنگ مذهبی همه جانبه وارد کنند، مورد تأکید قرار داد.


ایشان در این دیدار اهانت جدید به اسلام و پیامبر بزرگوار آن را که در قالب فیلم موهن آمریکایی صهیونیستی صورت گرفته است محکوم کرد. ایشان اشاره داشت که این اهانت نشانه دیگری از میزان کینه مراکز غربی و صهیونیستی نسبت به اسلام و مسلمین است. ایشان از موضع گیری‌های مسیحی در محکومیت این اهانت تقدیر کرد و گفت که این محکومیت یکی دیگر از مشترکات مسلمانان و مسیحیان در مقابله با چپاولگری‌های آمریکایی و صهیونیستی به شمار می‌آید.


ایشان مسلمانان را به اتحاد و همبستگی برای مقابله با این گونه حملات فراخواند. ایشان اشاره داشت که مسأله دفاع از پیامبر اکرم (ص) باید عاملی برای وحدت و همبستگی داخلی و محملی برای گذار از فتنه‌هایی باشد که جهان اسلام و دنیای عرب از سوریه و افغانستان گرفته تا پاکستان و عراق دچار آن‌ها می‌باشد.


ایشان اظهار داشت که ایستادگی ملت‌های عربی و اسلامی در برابر این گونه تعدی‌ها، نشانه دیگری از وفاداری و اخلاص این ملت‌ها می‌باشد. این امر نشان می‌دهد که آن‌ها شایسته تقدیر هستند و باید حقوق سیاسی و اقتصادی و اجتماعی آن‌ها داده شود.


علامه سید علی فضل الله در پایان این دیدار اظهار داشت که ما همه دولت‌های اسلامی و نیز ملت‌های مسلمان را به وحدت و ایستادگی یکپارچه در برابر این تعدی‌ها فرامی خوانیم تا اهانت‌های پی در پی به احساسات و عواطف میلیون‌ها مسلمان متوقف شود. اما در عین حال خواهان آن هستیم که در بیان اعتراض از روش حکیمانه‌ای استفاده شود که هم نشان دهنده قدرت در موضع گیری باشد و هم از روش حکیمانه‌ای برخوردار باشد تا از طریق فتنه‌هایی که می‌خواهند ما را به آن‌ها مشغول بسازند، هدف اصلی از بین نرود.


دفتر رسانه‌ای علامه سید علی فضل الله


بیروت؛ ۲۶ شوال ۱۴۳۳هـ برابر با 13/9/2012م