فعالیت‌های بعثه حج در مدینه / 1

همگام با موسم حج ابراهیمی، با رسیدن بعثه حج مؤسسه مرجع دینی آیت الله العظمی سید محمد حسین فضل الله (ره) به مدینه منوره، این بعثه فعالیت‌های اسلامی و فرهنگی خود را آغاز نمود

همگام با موسم حج ابراهیمی، با رسیدن بعثه حج مؤسسه مرجع دینی آیت الله العظمی سید محمد حسین فضل الله (ره) به مدینه منوره، این بعثه فعالیت‌های اسلامی و فرهنگی خود را آغاز نمود و پذیرای جمع زیادی از زائران بارگاه نبی مکرم اسلام و حجاج بیت الله الحرام گردید و نیز به دیدار تعدادی از کاروان‌ها و بعثه‌های حج شتافت. در یکی از این دیدار‌ها، هیأتی از بعثه حج مؤسسه مرجع دینی آیت الله العظمی سید محمد حسین فضل الله (ره) به ریاست علامه سید علی فضل الله از محل بعثه حج عراق دیدار کرد. این دیدار که با استقبال گرم شیخ محمد تقی مولی آغاز شد، اوضاع عمومی جهان اسلام و عراق و بازتاب‌های حوادث سوریه و پیامد بعضی از رویدادهای عراق بر اوضاع جهان اسلام و دنیای عرب مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


در این دیدار علامه سید علی فضل الله تأکید داشت که همگان باید علاوه بر کوشش در جهت وحدت ملی در درون کشورهای عربی، تلاش برای حمایت از روند وحدت اسلامی و حفظ جایگاه عمومی جهان اسلام را در رأس اولویت‌های خود قرار دهند. ایشان اشاره داشتند که برنامه هنوز هم این است که از طریق دمیدن در بوق فرقه گرایی و طائفه گرایی کشورهای ما را به ویرانی بکشانند و با اینکه بسیاری از برنامه‌ها برای فتنه افروزی میان شیعه و سنی با شکست مواجه شدند، نظیر شکست برنامه‌های فتنه افروزانه در عراق، هنوز هم تلاش در این جهت ادامه دارد.


ایشان تأکید کردند که حفظ نقش پیشگام عراق، به تلاش برای حمایت از وحدت از مردم و فرزندان آن بستگی دارد. اینکه نگذاریم کسانی که می‌خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند، بار دیگر به بازی فتنه افروزی میان شیعه و سنی دامن بزنند. ایشان اشاره داشتند مردم عراق توانستند تؤطئه‌های فتنه افروزانه پیشین را به شکست بکشانند، همین مردم می‌توانند برنامه‌های فتنه افروزانه بعدی را نیز با شکست مواجه کنند.


ایشان اظهار داشتند که تمام ملت‌ها و جریان‌های عربی و اسلامی، خصوصاً آنهایی که در همسایگی سوریه قرار دارند، با فراهم کردن فرصت گفتگو میان دولت و مخالفان باید با تمام توان برای حل بحران سوریه تلاش کنند، نه اینکه با دخالت‌های مستقیم و غیر مستقم خود، روغن بر آتش این بحران بریزند.


همین طور بعثه حج مؤسسه مرجع دینی آیت الله العظمی سید محمد حسین فضل الله (ره) از بعثه مرجع دینی آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی و بعثه مرجع دینی آیت الله سید کاظم حائری و بعثه آیت الله سید حسین صدر در مدینه دیدار به عمل آورد. در این دیدار‌ها برخی از مسائل عمومی جهان اسلام و دنیای عرب مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


هم چنین شیخ ابوعبدالله النجار از مرکز الحسنین در برلین از بعثه حج مؤسسه مرجع دینی آیت الله العظمی سید محمد حسین فضل الله (ره) در مدینه دیدار به عمل آورد. در این دیدار اوضاع مسلمانان ساکن در آلمان و فعالیت‌های مرکز جمعیت الحسنین که نمایندگی مؤسسه مرجع دینی آیت الله العظمی سید محمد حسین فضل الله (ره) در آلمان را به عهده دارد، مورد تبادل نظر قرار گرفت.


دفتر مؤسسه مرجع دینی آیت الله العظمی سید محمد حسین فضل الله (ره)


بیروت؛ ۲۹ ذی القعدة ۱۴۳۳هـ برابر با ۱۵/۱۰/۲۰۱۲م