فعالیت‌های بعثه معظم له در حج 1432 / بخش سوم

علامه سید علی فضل الله تأکید داشت که عراق نقش مهمی در حفظ ثبات منطقه‌ای دارد. وی تأکید کرد که وحدت مردم عراق، بهترین سلاح برای حفاظت از میهن و کشورهای همسایه است. ایشان اظهار داشتند که دولت آمریکا شریک تجاوزهای سیاسی و امنیتی اسرائیل به فلسطینی هاست.

بازدید بعثه حج عراق و فلسطین از محل بعثه مؤسسه مرجع راحل سید فضل الله(ره) در مکه

سید علی فضل الله: وحدت عراقی‌ها قوی‌ترین سلاح برای حمایت از عراق و ثبات کشورهای همسایه است.

علامه سید علی فضل الله تأکید داشت که عراق نقش مهمی در حفظ ثبات منطقه‌ای دارد. وی تأکید کرد که وحدت مردم عراق، بهترین سلاح برای حفاظت از میهن و کشورهای همسایه است. ایشان اظهار داشتند که دولت آمریکا شریک تجاوزهای سیاسی و امنیتی اسرائیل به فلسطینی هاست. ایشان از ملت‌های عربی خواستند که آنان این حقیقت را در موضعگیری در قبال دولت آمریکا به یاد داشته باشند.

بعثه مرجع راحل آیت الله العظمی سید محمد حسین فضل الله(ره) فعالیت‌های خود را در مکه را ادامه داد. بعثه پذیرای بسیاری از حجاج اعزامی از کانادا، عراق، کشورهای خلیج فارس، اروپا و انگلیس بود. علاوه بر این تعدادی از چهره‌های سیاسی و مذهبی نیز از بعثه دیدار کردند. از جمله شیخ سلیم محمود اللبابیدی مفتی فلسطین در لبنان و حاج محمود محمود مدیر حج فلسطین در لبنان و اعضای بعثه حج فلسطین در لبنان از محل بعثه مؤسسه علامه مرجع سید محمد حسین فضل الله(ره) بازدید به عمل آوردند.

در این دیدار علامه سید علی فضل الله با اشاره به درد و رنج مردم فلسطین در داخل فلسطین اشغالی و خارج از آن، تصریح کرد که دشمن صهیونیستی هنوز هم تلاش دارد تا جهان را متقاعد کند که چیزی به عنوان ملت فلسطین وجود ندارد. از این رو وقتی فلسطینی‌ها تلاش می‌کنند که یک گام به جلو بردارند و قضیه فلسطین را تثبیت کنند و مظلومیت مردم خود را نشان دهند که از خانه‌های خود به ناحق رانده شده‌اند یا این که برای بازگرداندن حقوق خود تلاش می‌کنند، دشمن به اعمال واکنشی دست می‌زند. دیدیم به رسمیت شناختن شدن عضویت فلسطین در سازمان یونسکو، واکنش سخت رژیم دشمن را در پی داشت و دولت آمریکا نیز نیز به این روند پیوست و اعلام کرد که کمک‌های خود به این سازمان بین المللی را قطع می‌نماید. این امر به این حقیقت اشاره دارد که آمریکا شریک همه ظلم و ستم‌هایی است به دست دشمن صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها صورت می‌گیرد. آمریکا شریک تلاش‌های مداوم رژیم صهیونیستی است تا نگذارند فلسطینی‌ها به حداقل حقوق خود را از جمله به رسمیت شناختن شدن توسط جهان به عنوان مردمی که زمین‌هایشان غصب شده و خودشان مورد تعدی و تجاوز قرار گرفته شده‌اند، دست یابند.

ایشان با اشاره به تجاوز‌ها و حملات هوایی دشمن صهیونیستی به نوار غزه، تأکید داشتند که اگر چراغ سبز آمریکا نبود، این تجاوز‌ها صورت نمی‌گرفت. ایشان تأکید کرد که ملت‌های عرب با دولت آمریکا باید به عنوان شریک مؤثر اسرائیل در تهاجم علیه مردم فلسطین برخورد کنند.

بعثه حج مؤسسه مرجع راحل سید فضل الله(ره) در مکه پذیرای هیئت مهم عراقی شامل رئیس بعثه حج، علی الادیب وزیر آموزش عالی عراق، شیخ حسین الخطیب معاون رئیس دیوان وقف شیعی، شیخ عبدالحلیم الزهیری مشاور نخست وزیر عراق و سید علی العلاق و سید طالب الجعفری نمایندگان پارلمان عراق گردید. در این دیدار آخرین تحولات منطقه و اهمیت حمایت از وحدت اسلامی در عراق و تثبیت وحدت ملی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این دیدار علامه سید علی فضل الله تأکید داشت که مردم عراق با تمام اجزای خود می‌تواند با حفظ وحدت داخلی، از عراق حمایت کند. ایشان اشاره داشت که وحدت قدرتمند‌ترین سلاحی است که عراقی‌ها می‌توانند با استفاده از آن از کشور خود حفاظت کنند و ثبات عراق و کشورهای همجوار را فراهم سازند. سید علی فضل الله تأکید داشت که عراق نقش مهمی در حمایت از ثبات منطقه‌ای، به ویژه در این مرحله برای منطقه، دارد.

در محل بعثه مجلس فاتحه‌ای برای بزرگداشت مرجع راحل سید محمد حسین فضل الله(ره) برگزار گردید. در این مجلس شیخ حسین الانصاری به ایراد سخن پرداخت. او اشاره داشت که فقدان ایشان، فاجعه‌ای بزرگ برای امت اسلامی به شمار می‌آید. ایشان در سخنان خود به عناصر اساسی و ممتاز شخصیت مرجع راحل که پیشگام در زمینه‌های فقهی، ادبی، سیاسی و معنوی به شمار می‌رفت، اشاره داشت.

مؤسسه علامه مرجع آیت الله العظمی سید محمد حسین فضل الله(ره)

بیروت؛ ۸ ذی الحجّة ۱۴۳۲ هـ برابر با 4/11/2011 م