پیام علامه فضل الله در رحلت آیت الله العظمی هاشمی شاهرودی

در پی رحلت فقیه مجاهد حضرت آیت الله العظمی سید محمود هاشمی شاهرودی(ره) رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران، علامه سید علی فضل الله با صدور بیانیه‌ای رحلت آن عالم بزرگ را تسلیت گفتند. در بیانیه ایشان چنین آمده است:

پیام تسلیت علامه سید علی فضل الله

به مناسبت رحلت حضرت آیت الله العظمی سید محمود هاشمی شاهرودی(ره)

 

در پی رحلت فقیه مجاهد حضرت آیت الله العظمی سید محمود هاشمی شاهرودی(ره)رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران، علامه سید علی فضل الله با صدور بیانیه‌ای رحلت آن عالم بزرگ را تسلیت گفتند. در بیانیه ایشان چنین آمده است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدها شیء الی یوم القیامة

 

با نهایت تأسف و اندوه، خبر وفات مرجع دینی حضرت آیت الله العظمی سید محمود هاشمی شاهرودی(ره) را دریافت داشتیم. او که همه عمر خود را در خدمت به اسلام و مسلمین سپری کرد، جایگاهی برجسته و نقشی عظیم در جمهوری اسلامی ایران، نهضت اسلامی، اندیشه و فقه اسلامی داشت. او از دعوتگران به وحدت اسلامی و از تلاشگران برای ارائه تصویری نورانی از اسلام در خط اهل بیت(ع) بود.

در عین حال که ایشان را جزو علما و بزرگانی که با نوشته‌ها و بالندگی‌شان باعث غنامندی نهضت اسلامی و میراث اسلامی شدند می‌دانیم، از خداوند متعال می‌خواهیم که ایشان را با رحمت واسعه خویش در برگیرد و در بهشت گسترده خویش مأوا دهد و به فرزندان و امت اسلامی صبر دهد و به آنان پاداشی عظیم عنایت فرماید.

سید علی فضل الله

لبنان، بیروت

۱۸ ربیع الثانی ۱۴۴۰ هـ