دیدار سید علی فضل الله با حجاج منطقه الاحساء

بعثه حج مؤسسه علامه مرجع آیت الله العظمی سید محمدحسین فضل الله فعالیتهای خود را در مکه مکرمه ادامه داد و پذیرای جمع زیادی از حجاج عراق و کویت و امارات و استرالیا و آمریکای شمالی گردید.

بعثه حج مؤسسه علامه مرجع آیت الله العظمی سید محمدحسین فضل الله فعالیتهای خود را در مکه مکرمه ادامه داد و پذیرای جمع زیادی از حجاج عراق و کویت و امارات و استرالیا و آمریکای شمالی گردید. هم چنین بعثه پذیرای هیأتی از بعثه آیت الله العظمی مکارم شیرازی گردید. در این دیدار که تعدادی از علما حضور داشتند، تأکید گردید که از موسم حج باید برای تحکیم وحدت مسلمین استفاده شود و مهم است که علما به مسؤولیتهای دینی خود در این زمینه عمل کنند.

علامه سید علی فضل الله نیز در جمع حاجیان منطقه الاحساء به ایراد سخن پرداخت. ایشان در سخنرانی خود تأکید داشت که باید از حج استفاده کنیم تا این که اسلام را به دور از هرگونه غلو و خرافه و عقب ماندگی، به همان صورتی که حضرت محمد (ص) آورده است به خوبی بشناسیم.

وی اشاره داشت: در این سرزمین مقدس، رنجها و مشکلات پیامبر گرامی اسلام را در راه دعوت و مقابله با انحراف و دردها و رنجهای اهل بیت (ع) در حرکت مکتبی شان برای حفظ دین و حمایت از آن و تثبیت حضور آن در زندگی مان را به یاد می آوریم.

همین طور وظیفه هر فرد مسلمانی است که در هر جایی حضور دارد، تصویر نورانی از اسلام ارائه دهد تا این که اسلام به عنوان زندگی ما تبدیل شود. وقتی در زندگی حرکت می کنیم باید به پیامبر و اهل بیت اقتدا کنیم.

ایشان تأکید داشتند: کسانی که به اسلام اخلاص دارند، کسانی هستند که اسلام بر خودخواهیها و خود محوریهای آنان برتری دارد و به حساسیتهای فرقه ای و قومی و مرجعی و ... دامن نمی زنند.

سید علی فضل الله هشدار داد: از طریق برنامه های دشمنان اسلام که مبتنی بر فتنه افروزی و تفرقه افکنی هستند، می خواهند جامعه اسلامی را در اختلافات فرقه ای غرق کنند. از این رو وظیفه علمای سنی و شیعه این است که مانند علامه مرجع سید محمد حسین فضل الله به صورت عملی برای مقابله با این طرحها حرکت کنند. او ما را به حفظ وحدت اسلامی و تثبیت آن در جامعه وصیت است. چرا که او پیشگام وحدت و گفتگو و روی آوردن به دیگران و کوشش برای اسلام، به دور از عناوین فرعی بود. او آسایش را بر خود حرام کرد و حیات خود را برای اسلام صرف نمود.

ایشان از حاجیان خواستند که به آگاهیهای اسلامی پایبند باشند تا این که اسلامی ناب همان گونه خواست پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) داشته باشیم.


مراسم بزرگداشت علامه مرجع آیت الله العظمی سید محمد حسین فضل الله (قدس سره)

از سوی بعثه مؤسسه علامه مرجع آیت الله العظمی سید محمد حسین فضل الله (قدس سره) مجلس بزرگداشتی برای روح آن مرجع راحل برگزار گردید. در این مراسم با شکوه تعدادی از حجاج و بعثه های رسمی حج، علمای کشورهای اسلامی حضور داشتند. در این مراسم شیخ علی حسن غلوم از کویت و شیخ عبدالحلیم الزهیری از عراق و علامه سید علی فضل الله به ایراد سخن پرداختند و از خدمات و سجایای آن مرجع بزرگ سخن گفتند. این مراسم با سوگواری برای امام حسین (ع) پایان یافت.

دفتر علامه مرجع آیت الله العظمی سید محمد حسین فضل الله (قدس سره)

بیروت؛ 9 ذ ی الحجة 1431هـ برابر با 15/11/2010م