پيام معظم له به ملت لبنان درباره وحدت ملی

در تحليل رخدادها و وقايع مصيبت بار اخير لبنان، علامه مرجع آيت الله العظمی سيد محمد حسين فضل الله طی پيامی خطاب به مردم لبنان، از آنان خواست، آينده فرزندان و وحدتشان را در نظر داشته باشند. در اين پيام آمده است:

با توجه به فاجعه ترور جبران توينی نماينده پارلمان لبنان كه همه ما را مصيبت­دار ساخت و آزادی و استقلال ما را دچار مصيبت نمود، به همه فرزندان و برادران لبنانی خود عرض مي‌كنم به كشور خود، لبنان رحم كنيد. لبنان بايد چون رسالتی ارزشمند باشد. رسالتی كه به همه مسائل انسان نظر دارد، لبنان مهرورزی و محبّت. چرا كه خداوند نيز مهربان و رحيم است. نبايد وجود طوايف گوناگون سبب عداوت و دشمنی گردد. بلكه طوايف گوناگون، تعدد، تاريخ، ارزشهای معنوی و اخلاقی و انسانی آنها بايد باعث غنا بخشی انسان شوند. بايد لبنان مثل گذشته كانون نورافشانی فرهنگی و دينی و تمدنی و فكری شود. لبنانی كه در هنگام بروز اختلافات، انسان‌های آن يكديگر را با آغوش باز مي‌پذيرند. لبنان بايد كانون نورافشانی معنوی شود و اوج ارزشهای معنوی را در منطقه به نمايش بگذارد.

ای مردم لبنان! متحد باشيد. اتحادی كه به آزادی و استقلال و انسان آينده­نگر نظر دارد و به انسان و ارزشهای او مي‌انديشد.

ای مردم لبنان! از شما مي‌خواهيم كه دهليزهای تاريك و گرفته سياست را ترك گوييد. بياييد از طريق لبنان ارزشمند، زيبايی معنوی و نورافشانی تمدنی و فكری و فرهنگی آن را حفظ كنيد.