فعالیتهای بعثه معظم له / قسمت 5

بعثه علامه مرجع آیت الله العظمی سید محمد حسین فضل الله فعالیتهای خود را در مکه مکرمه ادامه و با هیأتهای گوناگونی دیدار نمود و دیدارهای روزانه خود را انجام داد. در دو روز گذشته بعثه پذیرای تعدادی زیادی از حجاج در سالن اصلی خود بود.

در چارچوب برنامه های روزانه، سید علی فضل الله در جمع حجاجی که به بعثه آمده بودند به ایراد سخنرانی پرداخت. ایشان حج را فریضه ای دانست که سهم به سزایی در تحکیم پیوند بین مسلمانان دارد. چرا که گرد آمدن آنان در خانه خدا و ادای وظیفه دینی و طواف و سعی سعی و وقوف در عرفات و مزدلفه و بیتوته در منی و قربانی و سنگ زدن به شیطانهای بزرگ و کوچک، باعث می شود که آنان یاد بگیرند به عنوان امت واحده با یکدیگر تعامل داشته باشند. ایشان به فوائدی اشاره داشت که از طریق شناخت فکری و فرهنگی و اجتماعی به دست می آید و در تحکیم روابط و پیوند بین مسلمانان سهیم است.

سید علی فضل الله بیان داشت که مناسک حج تبلور روشنی از تمدن اسلام است که وحدت را در بین مسلمانان تحکیم بخشیده و بالندگی اسلام و پویایی آن را در زندگی تثبیت می نماید.

با حضور تعداد زیادی از حجاج کشورهای گوناگون هر صبح و مغرب نماز جماعت در مقر بعثه به امامت علامه سید محمد علی فضل الله اقامه می شود و بعد از آن مواعظ اسلامی به مفاهیم حج و ابعاد گوناگون آن می پردازد که فرد و امت اسلامی در اعمال خود تجسم بخش آن می باشند.

دفتر علامه مرجع آیت الله العظمی سید محمد حسین فضل الله

بیروت؛ 13 ذی الحجة 1430هـ برابر با 30/11/2009م