پيام تسليت معظم له به مناسبت شهادت مظلومانه علامه حجت الاسلام و المسلمين شيخ مهدي العطار

حضرت آيت الله العظمي سيد محمد حسين فضل الله با صدور بيانيه اي شهادت علامه حجت الاسلام و المسلمين شيخ مهدي العطار را تسليت گفت. علامه شيخ مهدي العطار چند روز قبل در منطقه لطيفيه ربوده شد و سپس به همراه برادر و دو نفر از همراهانش به شهادت رسيد. در اين بيانيه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحيم

دستان سياه كينه توزي و عداوت از آستين در آمد و علامه شيخ مهدي العطار را در منطقه لطيفيه به شهادت رساند. او پس از ربوده شدن به همراه برادر و دو تن از همراهانش شربت شهادت نوشيد. او به دست عده اي جنايتكار تكفيري به شهادت رسيد كه از انجام هيچ جنايتي ابايي ندارند و به همه ارزشهاي والاي ديني و انساني و مبارزاتي اين شخصيت اسلامي، آگاه و وحدت گرا در مقابله با اشغال و ستم داخلي وقعي ننهادند.

ترور حجت الاسلام و المسلمين شيخ مهدي العطار با آن همه عناوين اسلامي و وحدت گرايانه بزرگ، نشان دهنده حلقه اي ديگر از حلقه هاي جنايت باري است كه مي خواهند عراق را در خون فرزندانش غرق ساخته و آتش را به ساير كشورهاي اسلامي و عربي گسترش دهند. اين جنايت توسط هر گروه و با هر انگيزه اي صورت گرفته باشد، اين مسئوليت را متوجه همه امت اسلامي، خصوصاً جريانهاي پيشگام و به ويژه علماي آگاه مي كند كه سريعاً جلوي اين گونه فتنه انگيزيهاي كور را بگيرند. برادران اهل سنت ما كه در پي حفظ وحدت مسلمانان هستند مسئوليت دارند كه در برابر اين جنايتها به صدور بيانيه محكوميت بسنده نكنند بلكه با حركتي اسلامي و فراگير و با موضعگيري شرعي قاطع و پيگيريهاي عملي، گروههاي تكفيري را محدود و محصور كنند.

از مردم عراق مجروح و مصدوم خصوصاً فرزندان شيعه خود مي خواهم كه اين مصيبتها را تحمل كنند و در دام فتنه ها كشانده نشوند. زيرا اگر توطئه گران و فتنه افروزان به خواسته هاي خود برسند, تر و خشك خواهند سوخت و اين خانه بر سر همگي ويران خواهد شد. پس بر صبر و آگاهي و كظم غيظ خويش بيفزاييد. اگر شما بتوانيد فتنه ها را در نطفه خفه كنيد ما به عنوان مسلمان مي توانيم در برابر اشغال و فتنه افرزيها توازن دوباره خود را به دست آوريم.

بار ديگر شهادت علامه حجت الاسلام و المسلمين شيخ مهدي العطار را تسليت گفته و به خاطر اين ضايعه بزرگ گرمترين تسليتهاي خود را تقديم ملت عراق مي نماييم. به خانواده محترم نيز اين مصيبت جانكاه را تسليت مي گوييم و از خداوند بزرگ و متعال مي طلبيم كه رحمت واسعه خود را شامل حال آن شهيد بزرگوار بگرداند و دلهاي همگان را آرامش و تسلي بخشد كه او شنواي پاسخگو است.