ديدار جمعی از حجاج پاکستاني با معظم له

علامه مرجع آيت الله العظمی سيد محمد حسين فضل الله جمعی از حجاج پاکستانی را به حضور پذيرفت. در اين ديدار حجاج پاکستانی معظم له را در جريان اوضاع پاکستان و تلاش مستمر جريانهای گوناگون برای فتنه افروزی در بين جامعه اسلامی و خصوصاً بين سنيها و شيعيان قرار دادند.

در اين ديدار علامه مرجع تأکيد داشتند که مسلمانان پاکستانی اعم از شيعه و سنی بايد تلاش کنند با استفاده از روش قرآنی که همان پرداختن حکمت آميز به قضايا و جدال با روشهای بهتر است، اختلافات را حل کنند. معظم له با محکوم کردن انفجارهای اخير که وحدت مسلمين را هدف قرار دادند، خصوصاً انفجار اخير در شهر پيشاور در شمال غرب پاکستان که تجمع مسلمانان را هدف قرار داد، تأکيد داشت کسانی که در پشت اين گونه اعمال تجاوزگرانه قرار دارند، نشان دهنده اوج عقب ماندگی و نادانی و جنايت هستند و دارند به دشمنان امت اسلامی خدمت مجانی ارائه می دهند همان هايی که تلاش دارند فتنه مذهبی راه بيندازند. ايشان اشاره داشتند که اين جنايت حاکی از عزم تجاوزگری تازه ای است. زيرا کسانی را هدف قرار داد که برای حل اختلاف با اهل سنت گرد هم آمده بودند.

ايشان تأکيد داشتند که نيروها و مسؤولان پاکستانی در قبال اين گونه اعمال جنايتکارانه رو به افزايش که تهديد بزرگی برای امنيت پاکستان عموماً و وحدت مسلمانان خصوصاً می باشند، بايد به مسؤوليت خود عمل نمايند.

دفتر علامه مرجع آيت الله العظمی سيد محمد حسين فضل الله

بيروت؛ 9 ذی الحجة 1429هـ برابر با 7/12/2008م