معظم له در دیدار با سمیر قنطارهدف از ریختن خون فلسطینیان تحمیل یك راه حل ذلیلانه بر قضیه فلسطین است

علامه مرجع آیت الله العظمی سید محمد حسین فضل الله سردار اسیران آزاده سمیر قنطار را به حضور پذیرفت. در این دیدار سمیر قنطار علامه مرجع را در جریان اسارت طولانی خود در زندانهای اسرائیل قرار داد. ایشان به تغییرات بسیار ایجاد شده در درون رژیم صهیونیستی اشاره نمودند و تأكید كردند كه این جامعه دیگر آن پیوندهای فرهنگی و سیاسی ابتدای تشكیل خود را ندارد. همین طور ما هم دیگر آن ضعف و سستی سابق را كه امت اسلامی گرفتار آن بود نداریم. خصوصاً كه اینك قضیه به دست ملتها و نیروهای مقاوم و بازدارنده قرار گرفته است.

از سوی دیگر علامه مرجع سید فضل الله بر اصالت تجربه مقاومت سمیر قنطار در زندانهای دشمن با آن همه فشارهای موجود اشاره داشتند. او كه تمام مبارزه و فداكاری و ثبات و ایستادگی اش در راستای خدمت به قضیه فلسطین بوده است. این ایستادگی ركن اساسی در حركت امت اسلامی برای اعاده حقوق و جایگاه خود و ساختن آینده ای سرشار از آزادی و عزت و كرامت می باشد. ایشان اشاره داشتند كه این تجربه می تواند یك الگو برای مقاومان و آزادیخواهان و عزت طلبان امت اسلامی باشد تا این كه از آن در خط مقابله با اشغالگری بهره ببرند. اشغالگری اكنون یك خطر میدانی برای فلسطینیان به شمار می آید كه دائماً در عرصه های سیاسی و ا قتصادی و امنیتی بر فلسطینیان و امت اسلامی فشار می آورند.

معظم له با اشاره به آن چه در غزه جریان دارد فرمودند: اسرائیل هرگز نمی تواند با فشارهای وحشیانه و جنایتهای پی در پی خود وضعیت غزه را تغییر دهد. غزه اكنون به الگوی مقاومت و ایستادگی تبدیل شده است كه یك تهدید امنیتی و راهبردی برای دشمن به شمارمی آید. ایشان تأكید داشتند: اسرائیل همان گونه كه در ایجاد شورش و اعتراض علیه مقاومت اسلامی در لبنان شكست خورد در تحریك مردم فلسطین علیه گروههای مقاومت فلسطین نیز با شكست مواجه خواهد شد. زیرا گروههایی كه عنوان مقاومت را بر دوش می كشند نشان دهنده باور حقیقی مردم فلسطین هستند و آن چنان در متن قضیه فلسطین قرار دارند كه دشمن به هیچ وجه نمی تواند آنان را از قضیه فلسطین دور نماید.

معظم له اشاره داشتند: علت این این كه این روزها دارند خون فلسطینیان را به زمین می ریزند برای این است اسرائیل و جامعه بین الملل و اعراب می خواهند راه حل ذلیلانه ای را بر قضیه فلسطین تحمیل كنند تا قضیه فلسطین از طریق انتخابات آتی اسرائیل به مرحله نهایی خود برسد. ولی رهبران خونریز اسرائیل كه شریك جنگهای «خوشه های خشم» و« تصفیه حساب» شده اند قطعاً پشیمان خواهند شد. زیرا عملیات «گلوله ریزان» نمی تواند مردم فلسطین را به زانو در آورد و نیز این زمینه را فراهم نخواهد ساخت كه اشغالگران علی رغم ا ین همه كشتار و جنایت كه با سلاحهای آمریكایی انجام داده اند راحت از تنگنای امنیتی بگذرند.

ایشان تأكید داشتند كه زمام امور بدست امت اسلامی است كه با موضعگیریهای عظیم خود برای فلسطین و فلسطینیان، صفای وجدانی و ایستادگی خود را در كنار مجاهدان مقاوم و حفظ قضیه فلسطین به اثبات رسانده است. اما این مسأله نیازمند برنامه ای عملی است كه همه گروههای مقاومت را بر گرفته و در كنار تحركات مردمی‏، به توزیع نقشها بپردازد. ما به هدف بزرگی چشم دوخته ایم كه در آن جنبشهای اسلامی گوناگون تحت عناوین جهادی و سیاسی گرد هم جمع شوند تا جبهه آزادی بخش بزرگی را در سطح امت اسلامی به وجود آورند و اشغالگران فلسطین و سایر اشغالگران را در جای جای دنیای عرب و جهان اسلام تحت فشار قرار دهند.

دفتر علامه مرجع آیت الله العظمی سید محمد حسین فضل الله