معظم له نائب رئيس مجلس شورای اسلامی ايران را به حضور پذيرفت

علامه مرجع آيت الله العظمی سيد محمد حسين فضل الله سيد محمد حسن ابوترابی نائب رئيس مجلس شورای اسلامی ايران را که محمد رضا شيبانی سفير و سيد محمد حسن رئيس زاده رايزن فرهنگی ايران او را همراهی می نمودند به حضور پذيرفت.

در اين ديدار علاوه بر اوضاع منطقه و روابط ايران و لبنان و نقش ايران در دنيای اسلام و جهان عرب، آخرين تحولات فلسطين اشغالی و جنايات اسرائيل در نوار غزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

علامه مرجع از نقش ايران در حمايت از مردم فلسطين و مقاومت آن در برابر اشغالگری ستايش نمود و از اهتمام جمهوری اسلامی ايران به قضيه فلسطين تقدير و تشکر نمود. ايشان تأکيد داشت که اسرائيل نتوانسته است در حملات خود به غزه کاری را صورت دهد.

همين طور معظم له از سخنرانی اخير آيت الله خامنه ای به مناسبت عيد غدير سپاسگزاری نمود. ايشان در اين سخنرانی هر گونه اهانت شيعه به سنی و بر عکس را رد کردند و اشاره داشتند که اين نوع موضعگيريها، نتايج و آثار مثبتی دارد که برای امت اسلامی و مصالح آن مفيد بوده و از روند وحدت اسلامی در رويارويی در برابر خطوط تندروی و علو و خرافات حمايت به عمل می آورد.

ايشان در اين ديدار تأکيد داشتند که دولتهای اسلامی بايد از طريق ايجاد ابزارهای عملی حمايت همه جانبه و از جمله جنبه های امنيتی و نظامی از ملت فلسطين، به مسؤوليت خود در دفاع از قضيه فلسطين عمل کنند. زيرا پذيرفتنی نيست که به اين پيمانه خون فلسطينيان بر زمين ريخته شود بدون اين که موضعگيری قاطع عربی و اسلامی را در پی داشته باشد و بتواند به جنايات پی در پی اسرائيليها عليه فلسطينيان خاتمه دهد.

ايشان تأکيد داشتند که دولتهای عربی و اسلامی بايد از بحث و جدل پيرامون اين مسأله که چه کسی بيش از همه به مسأله فلسطين وفادار است دست بردارند. وفاداری فقط از طريق حمايت مادی و معنوی بهتر از فلسطينيان و نيز در سطح سياسی متناسب با جنايات و ددمنشيهای اسرائيليها در حق فلسطينيها معلوم می گردد. ايشان فرمودند: دشمن با هدف فتنه افروزی در جامعه عربی و اسلامی، از زبان نخست وزير خود از وجود بعضی هماهنگيها با بعضی دولتهای عربی سخن گفته است. بنابراين دولتهايی که خود را در معرض افتادن در اين چاه می بينند بايد طرحهايی را در نظر داشته باشند و گامهايی را بردارند که بتوانند حرفهای اسرائيليها را به شکل عملی نفی نمايند. نه اين که اين فرصت را برای دشمن فراهم کنند تا دشمن بتواند ميانه فلسطينيان را به هم بزند و آنان را دچار دسته بندی نمايد يا به شورای امنيت برود. زيرا همگان به خوبی می دانند که شورای امنيت پس از حلقه اسرائيل، حلقه ديگری از حلقه های تؤطئه عليه قضيه فلسطين است.

ايشان پرسيدند: اگر دشمن اسرار دارد که به بهانه مبارزه با فساد، نخست وزير خود را مورد محاکمه و محاسبه قرار دهد، چرا دولتهای عربی و اسلامی تلاش نمی کنند که با استفاده از مجاری قانونی و حقوقی، نخست وزير دشمن و ساير مسؤولان رژيم صهيونيستی را به عنوان جنايتکار جنگی که زشت ترين جنايتها را در سه سال اخير عليه لبنانيها و فلسطينيان انجام داده اند، تحت پيگرد قرار دهند. اگر اين دولتها به محاکمه بوش اقدام کنند که دور اول زمامداری خود را با جنگهای وسيع و گسترده عليه منطقه و ملل اسلامی و عربی ما به پايان برده است و دارد دور دوم رياست خود را با جنايتهايی که مردم فلسطين را هدف گرفته است، به پايان می برد. آمريکا با پرده پوشی و توجيه جنايتهای اسرائيليها تحت عنوان دفاع از خود، جدای از اسرائيل نيست.

ايشان عقيده دارند که سازمان ملل متحد خود به يکی از طرفهای درگيری تبديل شده است که به صورت غير مستقيم جنايات اسرائيليها را مورد پرده پوشی قرار می دهد و به جهت انجام جنايات ضد بشری و مجازات دست جمعی که در غزه مرتکب شده اند و می شوند، مسؤولان اسرائيلی را مورد محاسبه قرار دهند. آن هم در حالی که دادگاه بين المللی کيفری، رئيس جمهور سودان را به دلايل سياسی واهی تحت پيگرد قرار داده است. هدف از اين عناوين سياسی واهی، هدف قرار دادن وحدت سودان است و ناشی از اهداف سياسی خاصی است که امروزه برای همگان روشن شده است.

دفتر علامه مرجع آيت الله العظمی سيد محمد حسين فضل الله

بيروت؛ 6 محرم 1430 هـ برابر با 3/1/2009هـ