فتوای معظم له راجع به وجوب شرکت در همه پرسی قانون اساسی عراق

علامه مرجع حضرت آيت الله العظمی سيد محمد حسين فضل الله در پاسخ به استفتای جمعی از مردم عراق پيرامون مسأله مشاركت در همه پرسی قانون اساسی عراق، به وجوب شركت در اين همه پرسی فتوا دادند.

متن فتوای علامه مرجع به قرار ذيل است:

بسم الله الرحمن الرحيم

خواهران، برادران و فرزندان مؤمن!

درود و رحمت و بركات الهی بر شما باد!

اما بعد

مسؤوليت شما در برابر پروردگار، حفظ وحدت و هويت اسلامی و عربی عراق كه همه پيروان اديان ديگر را در بر بگيرد و مراقبت از استقلال و آزادی آن است كه هر نوع اشغالگری را نپذيرد. زيرا اشغالگران در پی تأمين منافع حياتی خود هستند كه هرگز با منافع ملتهای مستضعف همخوانی ندارد.

در مقابله با فتنه افروزيهای مذهبی و طائفی كه دشمانان عراق متحد و آزاد آن را برنامه ريزی می كنند، وحدت اسلامی خود را حفظ نماييد.

بنابراين با توجه به جايگاه دينی خود از شما می خواهم كه بر اساس مسؤوليت سياسی خود در انتخاب قانون اساسی كه تأمين كننده آرمانهای مردم عراق بوده و بر پايه وحدت و برادری افراد آن بنا شده است، به صورت گسترده در اين همه پرسی شركت كنيد. برای جلوی گيری از تهديدات داخلی و خارجی و خصوصاً مقابله با تكفيريهايی كه با كينه توزی سياه مذهبی عمل می كنند كه همه مذاهب اسلامی از آنها بری هستند و مقابله با اشغال كه همه منافع عراق را در جهت تأمين منافع خود به خدمت گرفته است. شركت در اين همه پرسی واجب شرعی است.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته