ایران پایگاه دفاع از مظلومان است

دومین کنگره بین المللی 17هزار شهید ترور در 9 و 10 شهریورماه در تهران برگزار گردید. حجة الاسلام شیخ علی حلاوی رئیس دفتر مؤسسه علامه مرجع سید محمد حسین فضل الله(ره) در قم یکی از سخنرانان این کنگره بود. آن چه تقدیم خوانندگان گرامی می‌شود، گزارش خبرگزاری تسنیم از سخنرانی ایشان است.

سخنرانی شیخ علی حلاوی در دومین کنگره بین‌المللی ۱۷هزار شهید ترور

ایران پایگاه دفاع از مظلومان است

 

دومین کنگره بین المللی 17هزار شهید ترور در 9و 10 شهریورماه در تهران برگزار گردید. حجة الاسلام شیخ علی حلاوی رئیس دفتر مؤسسه علامه مرجع سید محمد حسین فضل الله(ره) در قم یکی از سخنرانان این کنگره بود. آن چه تقدیم خوانندگان گرامی می‌شود، گزارش خبرگزاری تسنیم از سخنرانی ایشان است.

 

شیخ علی حلاوی مسئول دفتر علامه فضل‌الله در این کنگره گفت: سخنان من در جهت اظهار مظلومیت ملت ایران است، یعنی ملتی که از ابتدای انقلاب اسلامی با توطئه‌های گسترده‌ای در جهت وارونه جلوه دادن واقعیات مواجه بوده است تا وانمود شود که ایران حامی تروریسم است. این کنفرانس هدفش تأکید بر این است که با ادله روشن و واضح نشان دهد که ایران اولین کشوری است که خودش قربانی ترور و تروریسم بوده است. همچنان تا این لحظه ایران در معرض تهدید این تروریسم در داخل و خارج است، 17هزار شهید دلیل آشکار بر این واقعیت است.

وی ادامه داد: تروریسم به‌اشکال مختلفی نمایان است ولی چهره واضحتر و آشکارتر آن در واقع همان چیزی است که رژیم صهیونیستی و جنایاتش است. این رژیم در اصل بر اساس و پایه تروریسم پایه ریزی شده و از سلاح ترور علیه مردم فلسطین استفاده می‌کند و سردمداران این رژیم علناً اعلام کرده‌اند که برای گسترش خود حد و مرزی قائل نیستند. از همان روز اول این رژیم خصومت خود را نسبت به ایران اعلام کرده است.

 

ایران به‌شکل ویژه‌تری نسبت به دیگر کشورها پایگاه دفاع از مظلومان است

شیخ علی حلاوی افزود: اقدام بسیاری از کشورهای عربی و غیراسلامی این بوده است که روابط خود را با رژیم صهیونیستی قطع کرده‌اند اما ایران به‌شکل ویژه‌تری پایگاه عمده و اساسی جهت دفاع از مظلومین و محرومین به شمار می‌رود. چه ظلمی بزرگ‌تر از این که ملتی از سرزمین خود رانده شد و اکنون در کشورهای مختلف جهان به‌صورت آواره زندگی می‌کنند. اضافه بر این این رژیم تمامی مقدسات اسلامی و مسیحی را مورد تعرض و توهین قرار می‌دهد. ما شاهد هستیم مسجد اقصی و کلیسا و تمام مقدسات توسط این رژیم چگونه مورد تجاوز قرار می‌گیرد.

 

رژیم صهیونیستی با وقوع انقلاب اسلامی پایگاهی را که شاه سابق آن را تأسیس کرد، از دست داد

حلاوی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی احساس کرد با وجود انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی قادر نیست به‌طور آزادانه اقدامات خود را ادامه دهد همان‌طور که در گذشته این کار را می‌کرد. این رژیم به‌مقتضای منافع خودش دیگر قادر نیست کشورهای دیگر را مورد تعرض و تهدید قرار دهد و با تأسیس جمهوری اسلامی پایگاه عمده‌ای را که توسط شاه سابق تأسیس شده بود از دست داد. جمهوری اسلامی ایران اکنون از موضع قدرت و جایگاه مقتدری برخوردار است و کسی نمی‌تواند آن را مورد تهدید قرار دهد.

 

رژیم صهیونیستی از تمام ابزارهای رسانه‌ای و نظامی برای مخدوش کردن چهره ایران در جهان استفاده می‌کند

مسئول دفتر علامه فضل‌الله گفت: فلسطین همچنان قبله‌نمایی برای ایران خواهد بود و بر اساس آن جمهوری اسلامی ایران مواضع خود را درمورد فلسطین در برابر کشورهای دیگر مشخص می‌کند، به همین جهت مسئله فلسطین برای ایران یکی از اولویت‌های درجه یک به شمار می‌رود و ایران هم به همین خاطر در داخل از فلسطین و مقاومت آن در برابر اسرائیل از نظر مادی و معنوی پشتیبانی کرده است. به همین جهت رژیم صهیونیستی از تمام ابزارها و امکانات رسانه‌ای، تبلیغاتی و نظامی جهت مخدوش کردن چهره ایران استفاده کرده است تا القا کند ایران برای منطقه و کشورهای جهان خطر محسوب می‌شود.

رژیم صهیونیستی به ترور علمای دینی، رهبران سیاسی و دانشمندان هسته‌ای اقدام کرده است

وی افزود: رژیم صهیونیستی مدعی شد که ایران از تروریسم حمایت می‌کند و از این طریق سعی کرد واژه‌های مقاومت مشروع در برابر استکبار و تروریسم و خود تروریسم را با هم درآمیزد. این رژیم به این حد اکتفا نکرده و نشان داده رهبرانش و سازمان جاسوسی‌اش در تمامی اقدامات تروریستی داخل ایران نقش اساسی دارد. اسرائیل در این راستا به ترور 10ها هزار عالم دینی، رهبران سیاسی و دانشمندان هسته‌ای ایران اقدام کرده است، همچنین در بسیاری از تأسیسات و کارخانه‌های مهم ایران خرابکاری کرده است.

 

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که موساد در ترور دانشمندان هسته‌ای ایران نقش عمده داشته است

حلاوی افزود: بر اساس مدارکی که به دست آمده نشان داده می‌شود رژیم صهیونیستی از همه آن‌هایی که علیه ایران فعالیت دارند حمایت می‌کند. ما چندی پیش اظهارات وزیر جنگ رژیم صهیونیستی را شنیدیم که اعتراف کرد موساد نقش عمده‌ای در ترور دانشمندان هسته‌ای ایران داشته است. همچنین وزیر جنگ سابق این رژیم چند روز پیش اعلام کرد اسرائیل سه بار قصد داشت علیه تأسیسات هسته‌ای و نظامی ایران عملیات تروریستی انجام دهد اما به‌دلیل ناتوانی ارتش رژیم صهیونیستی صرف نظر کرد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران همواره به‌عنوان پشتیبان و حامی مسئله فلسطین خواهد بود و هرگونه امکاناتی در اختیار این ملت را ارائه خواهد کرد. البته این اقدام ایران به‌خاطر منفعت خاصی نیست بلکه از بُعد اخلاقی است. ما بار دیگر از جمهوری اسلامی ایران به‌خاطر برگزاری این اجلاس مهم و نقش ارزنده دولت ایران در حمایت از مسئله فلسطین تشکر می‌کنیم و تشکر می‌کنیم از اینکه ایران عواقب این پشتیبانی را تحمل کرده است.