فعالیت‌های بعثه معظم له در مدینه منوره

با رسیدن بعثه معظم‌له به مدینه منوره، پذیرای هیأتهایی از علما و مردم گردید که جویای احوال علامه مرجع بودند. هیأتها التزام خود را به روش نوگرا وحدت‌گرایانه معظم‌له ابراز داشتند. خصوصاً در مرحله کنونی که اسلام و مسلمین با چالشهای بسیاری مواجه می‌باشد.

تعدادی از علمای عربستان سعودی از جمله شیخ صالح الجدعان و شیخ حسن الصفار از بعثه علامه مرجع دیدار نمودند. در این دیدارها وضعیت جهان اسلام مورد بحث و بررسی قرار گرفت و روی مفاهیم گفتمان و وحدت و تلاش برای تحکیم اعتصام به ریسمان تأکید گردید.

هم چنین هیأتی از بعثه حج عراق و تعدادی از شخصیت‌های علمی و سیاسی این کشور شامل شیخ عبدالحلیم الزهیری، سید صادق موسوی، ابو مصطفی المولوی بازرس کل وزارت امور خارجه عراق، سید علی داود العطار و سید نبیل طالقانی از مقر بعثه دیدار به عمل آوردند. نیز هیأتی علمایی از بعثه سید محمد علی شیرازی نیز از بعثه مرجع دینی سید فضل الله دیدار کرد. در این دیدار تعدادی از مهمترین قضایای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت. همینطور تعدادی از شخصیت‌های علمی امارات و بحرین و کویت از بعثه علامه مرجع دیدار نمودند.

همینطور هیأتی از بعثه حزب الله به ریاست شیخ محمد یزبک و شامل شیخ اکرم برکات، شیخ عبدالکریم عبید و محمد برجاوی نماینده سابق پارلمان نیز از مقر بعثه دیدار به عمل آورد. در این دیدار اوضاع جهان اسلام، خصوصاً تلاش‌های فتنه افکنانه برای از بین بردن قدرت مسلمانان و مصادره مسائل ایشان و لزوم ایستادگی در برابر تمام کسانی که برای از بین بردن مسائل اساسی دنیای اسلام تلاش می‌کنند مورد بحث و بررسی واقع شد.

از سوی دیگر هیأتی از بعثه علامه مرجع آیت الله العظمی سید محمد حسین فضل الله از بعثه‌های حج خلیج[فارس]، آمریکا، اروپا و استرالیا دیدار نمود. هم چنین این هیأت با تعدادی از شخصیت‌های علمی مدینه منوره از جمله شیخ محمد علی العمری دیدار کرده و بهترین سلامهای علامه مرجع را تقدیم ایشان نمود و نقش بارز ایشان را در حمایت از اعتقادات و احکام و روش اسلام مورد ستایش قرار دارد.