دیدار از بعثه معظم له در مکه مکرمه توسط شخصیت های خارجی

بعثه علامه مرجع آيت الله العظمی سيد محمد حسين فضل الله در مقر خود در مكه مكرمه، پذيرای حجاج و شخصيت سياسی و علمی جهان . سيد حسين الشامی و شيخ عبدالحكيم الزهيری مشاوران نخست وزير عراق از بعثه علامه مرجع در مكه بازديد به عمل آوردند. در اين ديدار اوضاع عراق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

هيأت صميمانه­ترين درودها و سلامهای گرم خود را به علامه مرجع اراز داشته و از طرف دولت و ملّت عراق از مواضع حمايت‌گرانه علامه مرجع از وحدت و امنيت عراق تقدير و سپاسگزاری نمود.

بعثه علامه مرجع، پذيرای هيأتی از بعثه حزب الله به رياست شيخ محمد يزبك بود. در اين ديدار تعدادی از مسائل عام اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

هيأتی از علمای مدينه نيز از مقر بعثه علامه مرجع بازديد نمودند. در اين ديدار به تازه‌ترين چالشهای فكری و فرهنگی رويارويی اسلام و تلاشهای پيگير برای تباه كردن وحدت اسلامی از طريق نشر مسائل تفرقه‌آميز پرداخته شد و نقش علمای مسلمين – اعم از شيعه و سنّی – در حفاظت از وحدت و عزت اسلامی مورد تأكيد قرار گرفت.

هيأتی از بعثه علامه مرجع از بعثه دينی آيت الله العظمی صانعی – دام ظله – ديدار نمود. پيش از اين ايشان با اعزام هيأتي، تحيات قلبی خود را تقديم علامه مرجع نموده و اهميت نقش فقهی و فكری و سياسی و اجتماعی را مورد تأكيد قرار داده بود.

هيأتی از بعثه علامه از مقر بعثه آيت الله شيخ محمد باقر ناصری ديدار كرد. در اين ديدار اوضاع فعلی عراق به صورت مفصل مورد بحث و بررسی قرار گرفت. هيأت از مقر كاروان التوحيد كويت نيز ديدار نموده و با رئيس و معاونان كاروان ديدار نمود.

همين‌طور هيأتی از بعثه علامه مرجع، از مقر بعثه ايران ديدار نمود و با آيت الله شيخ محمد ري‌شهری و معاونان ايشان به گفت‌وگو نشست. هيأت سلامهای گرم علامه مرجع – دام ظله – را تقديم رهبری و دولت و ملّت ايران نمود و از موضع‌گيري‌های حمايت‌گرانه ايران نسبت به لنبان و مقاومت اسلامی سپاسگزاری كرد. در اين ديدار آخرين تحولات پرونده هسته‌ای ايران نيز مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

از سوی ديگر هيأتی از بعثه علامه مرجع از تعدادی از كاروان‌های اعزامی از خليج [فارس] و آمريكا و تركيه و امارات ديدار كرد. سيد علی فضل الله طی بياناتی بر اقتدا به رسول خدا و اهل بيت آن حضرت تأكيد كرد. آن بزرگوارانی كه همواره دغدغه اسلام و حفاظت از آن را داشتند. ايشان براهميت تثبيت نقاط مشترك برای گفتمان داخلی و تحكيم فرهنگ گفت‌وگو كه از طريق آن مي‌توانيم چگونگی مديريت اختلافات، به نحوی كه جلوی فروپاشی جامعه اسلامی را بگيرد، تأكيد كردند.

هم‌چنين هيأتی از بعثه علامه مرجع از محل بعثه حزب‌الله ديدار كرد. اين هيأت مورد استقبال رئيس بعثه شيخ محمد يزبك قرار گرفت. در اين ديدار آخرين تحولات لبنان و منطقه و تعدادی از مهمترين قضايای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت.