دیدار هیئتی از جنبش جهاد اسلامی با علامه سید علی فضل الله

علامه سید علی فضل الله در این دیدار تأکید داشت که برای مقابله با یورش دشمن به مسجد الاقصی و مردم فلسطین، باید روحیه اسلامی زنده شود. ایشان خواستار تدوین طرحی برای وحدت اسلامی شدند که همه زیر پرچم آن جمع شوند تا مسئله فلسطین را در اولویت قرار دهند.

طرح وحدت اسلامی اولویت را به فلسطین و مسجد الاقصی بازمی‌گرداند

دیدار هیئتی از جنبش جهاد اسلامی با علامه سید علی فضل الله



علامه سید علی فضل الله در این دیدار تأکید داشت که برای مقابله با یورش دشمن به مسجد الاقصی و مردم فلسطین، باید روحیه اسلامی زنده شود. ایشان خواستار تدوین طرحی برای وحدت اسلامی شدند که همه زیر پرچم آن جمع شوند تا مسئله فلسطین را در اولویت قرار دهند.

علامه سید علی فضل الله ابوعماد الرفاعی نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در لبنان و شیخ ابوشاهین را به حضور پذیرفت. در این دیدار اوضاع لبنان و منطقه، به ویژه وضعیت فلسطین اشغالی و یورش پی در پی صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی و مردم فلسطین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این دیدار نماینده جهاد اسلامی هشدار داد که دشمن صهیونیستی با سوء استفاده از سکوت عربی و اسلامی، سرگرم بودن بسیاری از علمای امت اسلامی به درگیری‌های داخلی و صدور فتواهایی که به عمیق‌تر شدن اختلافات داخلی انجامیده و مسلمانان از اتخاذ موضع حمایت‌گرانه برای دفاع از مردم و مقدسات فلسطین، طرح خطرناکی را برای یهودی‌سازی مسجد الاقصی به اجرا گذاشته است.

ایشان تأکید داشت که امید ما به مردم فلسطین است. چون مردم فلسطین ثابت کرده‌اند که می‌توانند از عهده مشکلات و بحران‌ها برآیند و برای مقابله و به تنگنا راندن دشمن صهیونیستی ابزارهای تازه‌ای را بسازند.

ایشان مواضع وحدت بخش و حمایت‌گرانه علامه سید علی فضل الله را که همیشه از حقوق فلسطینی‌ها در داخل و خارج دفاع می‌کنند، مورد ستایش قرار دادند.

در این دیدار علامه سید علی فضل الله هشدار داد که فلسطین در معرض شدیدترین حملات صهیونیستی قرار دارد و علاوه بر مقدسات، جنگ جنون آمیزی علیه فعالان و مجاهدان به راه افتاده است و آنان مجازات می‌شوند و خانه‌هایشان ویران می‌گردد. هدف از همه این اقدامات، به زانو در آوردن و ناامید کردن مردم فلسطین است. می‌خواهند به مردم فلسطین ببارانند که چاره‌ای غیر از پذیرش شرایط دشمن صهیونیستی در یهودی‌سازی قدس و مسجد الاقصی و باقی مانده کرانه باختری ندارند.

ایشان اشاره داشتند: دشمن علاوه بر پیامدهای حوادث منطقه، از چنددستگی فلسطینی‌ها و سکوت عربی و اسلامی نیز سود می‌برد. به همین دلیل برای بسیاری، قضیه فلسطین اولویت خود را از دست داده است و درگیری‌های دیگر جای آن را گرفته‌اند.

از سوی دیگر علامه سید علی فضل الله خواستار احیای روحیه عربی و اسلامی شدند و جز با تلاش برای وحدت اسلامی که پرده‌های دشمنی فرقه‌ای را کنار می‌زند، راهی برای زنده کردن این روحیه نیست. دشمنی فرقه‌ای با روش‌ها و توطئه‌های خطرناکی بر بحران‌های جاری در منطقه سایه افکنده است که برخی از نمودهای آن را می‌توان در شبکه‌های اجتماعی دید. این مسئله خود، باعث افزایش درگیری‌های فرقه‌ای و داخلی می‌شود.

ایشان در این دیدار تأکید داشتند: علما باید به وظیفه خود در دعوت به حمایت از مسجد الاقصی و یاری مردم فلسطین عمل کنند. باید طرحی برای وحدت اسلامی تهیه و تدوین شود. طرحی که برای اولویت دادن دوباره به فلسطین و درگیری با دشمن، همه مراجع و گرایش‌های دینی بانفوذ در دنیای عرب و جهان اسلام را زیر پرچم خود گرد آورد.

دفتر رسانه‌ای علامه سید علی فضل الله

بیروت؛ 24 ذی الحجة 1436 هـ برابر با ٨/١٠/٢٠١٥ م