با توجه به تنگناهاى شديد اقتصادى كه بسيارى از جوانان به ازدواج به ديدى منفى مى نگرند، آيا شما به ازدواج زود هنگام، تشويق مى كنيد؟

با توجه به تنگناهاى شديد اقتصادى كه بسيارى از جوانان به ازدواج به ديدى منفى مى نگرند، آيا شما به ازدواج زود هنگام، تشويق مى كنيد؟

من همان گونه كه اسلام به ازدواج زود هنگام تشويق مى كند، به اين كار تشويق مى كنم; زيرا اين كار سبب مى گردد، دختران و پسران از انحراف و مشكلاتى كه در مسايل جنسى از آن ها رنج مى برند، نجات يابند. جامعه وظيفه دارد از سخت گيرى در شرايط ازدواج بكاهد; به ويژه شرايطى كه انجام دادن آن براى پسر جوان، دشوار است; مانند داشتن آپارتمان مسكونى و برخى چيزهاى ديگر كه براى ازدواج ضرورى نيستند، يا مهريه هاى گران كه بار سنگين را بر دوش فرد طالب ازدواج مى گذارد. برخى خانواده ها آن چنان مهريه هايى مطالبه مى كنند، گويى دخترشان را در مزايده ى علنى مى فروشند و اين ها با روحيه ى اسلامى سازگار نيست. كيست كه از حضرت زهرا(س) با كرامت تر باشد; در حالى كه مهريه ى آن حضرت پانصد درهم بود.

بنابراين اگر مى خواهيد پسران و دختران خود را از انحراف نجات دهيد ; ازدواج را براى آن ها آسان كنيد و خداوند متعال زمينه هايى را فراهم مى سازد كه سبب مى گردد اين ازدواج، ازدواجى موفق و پاك شود، ( وانكحوا الايامى منكم والصالحين من عبادكم و إمائكم إن يكونوا فقراء يغنهم الله من فضله والله واسع عليم )(نور/32)،«بى همسران خود، و غلامان و كنيزان درستكارتان را همسر دهيد. اگر تنگدستند، خداوند آنان را از فضل خويش بى نياز خواهد كرد، و خدا گشايش گر داناست.»