طواف نساء در فقه جعفری در عمرة مفرده و در حج، واجب است. و اگر مکلف آن را بهجا نیاورد و به وطنش بازگردد، ازدواجش باطل نمیشود، ولی تا زمانی که این طواف را بهجا نیاورد، گرچه با نایب گرفتن کسی که در مکه حضور دارد و در هر زمانی که باشد، نزدیکی همراه با آمیزش، برای وی جایز نخواهد بود. این حکم بر زن و مرد جاری است؛ حتی اگر ازدواج نکرده باشند، بنابراین اگر زن حج کند و طواف نساء را بهجا نیاورد، همین حکم را دارد و از نظر عملی برای مکلف جایز است که بهجای طواف وداع، طواف نساء را نیّت کند.